ساری- ایرنا- تردد خودروهای عبوری در محور اصلی تهران- قائمشهر در محدوده شهرستان سوادکوه که از شب گذشته با واژگونی یک دستگاه تانکر حمل سوخت گاز مایع با کُندی و با مشکلاتی همراه بود اکنون به حالت عادی بازگشت.

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته به دلیل واژگونی یک دستگاه تانکر سوخت گاز مایع در جاده سوادکوه، این محور به صورت کامل از سمت تهران به قائمشهر مسدود شد.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش تردد ها از این محور و مشکل پیش آمده، ایجاد راه فرعی برای تسهیل ورود مسافران به استان در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت و باوجود ایجاد شدن ترافیک نیمه سنگین اما ورود هموطنان به مازندران از این جاده برقرار ماند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: باتوجه به حساسیت های موجود برای جلوگیری از انفجار مهیب این تانکر حامل سوخت مایع، عملیات تخلیه گاز این خودرو سنگین باری تا ساعت ۱۴ امروز ادامه داشت.

محمدی شیرکلایی اضافه کرد: عملیات خروج این تانکر از جاده سوادکوه بسیار کار دشواری بود و با یک اشتباه و انفجار گاز تمامی نقاط شهری و روستاهای همجوار این شهر تحت تاثیر قرار می گرفت و فاجعه ای روی می داد اما کمک و تلاش شبانه روزی تمامی مجموعه های متولی اکنون تردد در این محور در جریان است و مشکلی وجود ندارد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
طبق آمار رسمی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر یعنی در تاریخ ۱۶ اسفند پارسال تاکنون ۱۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۵۱ نفر اقامت در این استان ثبت شده است.
بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، از اواخر وقت امروز شنبه با خروج سامانه بارشی، جو استان از روز یکشنبه پایدار خواهد بود و این وضعیت تا روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد داشت که در طی این مدت علاوه بر آسمانی صاف و آفتابی، دمای هوا نیز روند فزایشی را در پیش خواهد گرفت.