تهران- ایرنا- سومین هواپیمای عملیاتی شده شرکت هواپیمایی آسمان در ۱۰۰ روز اخیر پس از انجام بازرسی‌های سنگین و تامین دو دستگاه موتور، روز ۱۲ فروردین امسال مجددا به ناوگان پروازی کشور اضافه شد. 

به گزارش ایرنا، هواپیمایی آسمان با اعلام ادامه پروژه توسعه ناوگان از عملیاتی شدن ۳ هواپیمای زمین گیر در ۱۰۰ روز اخیر خبر داده است.

بر این اساس این شرکت بعد از تامین موتور یک فروند هواپیمای فوکر۱۰۰ و یک فروند بوئینگ در ۱۰۰ روز اخیر، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را پس از انجام تعمیرات اساسی وارد خطوط پروازی کشور کرد.

بوئینگ ۷۳۷ روزانه حداقل ۸ پرواز به صورت رفت وبرگشت انجام می‌دهد. این پروژه با تلاش متخصصان، با هدف افزایش تعداد صندلی پروازی انجام و بخشی از برنامه‌ مدیرعامل آسمان در راستای توسعه شرکت است.

انجام تعداد زیادی از امریه‌های اجباری و همچنین بازرسی‌های سنگین در قسمت کابین، از نکات قابل توجه این بازرسی است. این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی و اطمینان از بازرسی‌های انجام شده، به خطوط پروازی پیوست.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر به خط پروازی»، درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است.

سازمان هواپیمایی همچنین خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین‌ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.