گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: مسابقات ورزشی جام رمضان در چند رشته از جمله فوتسال و والیبال با حضور حدود چهار هزار ورزشکار زن و مرد استان در حال برگزاری است.

فرید اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر همه شهرها، ۴۰ روستای گلستان هم بعد از افطار میزبان مسابقات جام رمضان است.

وی اولویت رشته‌های پیشنهادی برای مسابقات جام رمضان استان را در کنار مسابقات فوتسال و والیبال، ورزش‌های بومی محلی از جمله کشتی با شال، کشتی گورش، فوتوالی، چوب‌کشی، هفت سنگ و طناب‌کشی دانست و گفت: علاقه مندان بعد از افطار با انجام این بازی‌ها ساعات شاد و فرخی را برای خود رقم می‌زنند.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان افزود: مسابقات کشتی با شال به محوریت کردکوی و روستاهای اطراف آن و کشتی گورش با محوریت شهرستان‌های ترکمن نشین مراوه‌تپه، کلاله و بندرترکمن برگزار شد و در هر مسابقه بیش از ۱۰۰ ورزشکار شرکت کردند.

اصغری یادآور شد: گورش نوعی از سبک کشتی با شال است که به غیر از مسابقات رسمی، در بین ترکمن‌ها در مراسم و جشن‌های شادی و عروسی‌ همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق‌قلا با شرکت ۱۰ تیم بعد از نماز مغرب و عشا میزبان مسابقات فوتوالی به عنوان یکی از مسابقات جام رمضان بودند.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان افزود: به زودی مسابقات طناب کشی هم به میزبانی بخش اینچه برون شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

اصغری گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزار و ۱۵۰ روستای استان گلستان درگیر بازی‌های بومی‌ محلی هستند که از جمله آنها می‌توان به روستای آق آباد گنبدکاووس و نصرآباد گرگان اشاره کرد.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان با اشاره به چهار هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزش‌های روستایی در استان، ادامه داد: روستاها آق آباد و نصرآباد همواره پای ثابت برگزاری مسابقات با حضور روستاهای همجوار و حتی سایر شهرستان‌ها هستند.