کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با بیان اینکه این استان رتبه نخست کشور را در رهاسازی مصدومان حوادث جاده‌ای به دست آورد گفت: ۷۰ نفر طی ایام نوروز بر اثر حوادث جاده‌ای در کرمان درون خودروها گرفتار شدند که امدادگران آنان را نجات دادند.

به گزارش ایرنا، رضا فلاح عصر دوشنبه در نشست اختتامیه بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر استان کرمان در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت افزود: در مجموع ۷۲۰ نفر طی این ایام امدادرسانی شدند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ۱۳۰ حادثه را با ظرفیت ۷۰ پایگاه امدادی خود طی ایام نوروز پوشش داد در حالی که تعداد این پایگاه ها در سال گذشته ۱۵ مورد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیست و سومین طرح خدمات بشردوستانه نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۴ فروردین امسال ادامه یافت و امسال با ۱۶ درصد افزایش ورودی سفرها به استان، با کاهش تلفات برون و درون شهری مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این مهم نشان از عزم راسخ در ستاد سفرهای نوروزی، مدیریت حوادث و اثربخشی اقدامات پیشگیرانه، همدلی دستگاه ها و نقش رسانه ها دارد.

فلاح با اشاره به همکاری فرمانداران در شهرستان ها برای اجرای این طرح عنوان کرد: ۴۴۰ امدادگر و یکهزار و ۶۰۰ عضو جوان در ورودی های شهرهای این استان طی ایام نوروزی نقش آفریدند و شور و نشاط را در ورودی ۱۶ شهرستان جاری کردند.

وی با اشاره به افزایش حضور ۵۰ درصدی پایگاه های نوروزی در نوروز امسال گفت: نیروهای هلال احمر با ۵۵۰ ناوگان خودرویی طی این ایام، طرح های پیشگیرانه و بشر دوستانه، امداد و نجات، سلامت و با دوچرخه در جاهای شلوغ مثل جیرفت و بم خدمات ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به برپایی خیمه های نماز، غرفه های دوستدار کودک و کنترل فشار خون یادآور شد: ۵۰۰ هزار نفر طی ۱۹ روز متوالی از خدمات هلال استفاده کردند.

وی افزود: نقش جوانان در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین به عنوان حافظان محیط زیست برجسته بود که این افراد با تهیه و توزیع پلاستیک و اقلام فرهنگی این اقدام را انجام دادند و میزان ۶ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در محلات کم برخوردار استان کرمان توزیع شد.

فلاح بیان کرد: هیچکدام از داروخانه های هلال احمر طی این ایام تعطیل نبودند و ۱۰ هزار نفر از خدمات درمانی و دارویی هلال احمر طی ایام نوروز استفاده کردند و بیماران به میزان یک میلیارد تومان از خدمات دارویی و درمانی از بیماران هلال احمر استفاده کردند، ضمن اینکه معاینه حجاج نیز انجام شد.

وی تاکید کرد: خدمات نوروزی و شور و نشاط در ورودی شهرها با کمک سایر دستگاه ها ایجاد شد تا خستگی سفر از تن مسافران خارج شود.

فلاح گفت: در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده، تلاش می کنیم با تمام توان در خدمت گذاری به مردم پیشگام باشیم.

وی با قدردانی از استاندار کرمان به واسطه دغدغه های بشردوستانه و حضور در حوادث اخیر سیل جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ پنج نفر در سیل کیسکان بافت جان خود را از دست دادند و پیدا کردن مفقودی ها هفت روز طول کشید لذا سرعت عمل کشف اجساد در سیل بلوک بنا به کسب تجارب سالهای گذشته هلال احمر بود.

فلاح با اشاره به تجربه استان ها و سایر کشورها افزود: امنیت توسط پلیس در حادثه ها ایجاد شده و می توان گفت که این امنیت در هیچ استانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیشترین بازدید از پست های کشور نیز طی مربوط به باغ شاهزاده ماهان بود.

فرمانداران نیز در این نشست به صورت ویدیوکنفرانس سخنانی در مورد مسافرت های نوروزی ارائه کردند.