بندرعباس - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به زنگ خطر کرونا در استان گفت: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون، ۹ نفر در این استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها، با بیان اینکه دلیل اصلی موج جدید کرونا رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی است، افزود: افراد فوت شده بیشتر از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و کیش بودند.

وی بیان کرد: در مراکز درمانی هرمزگان هم اکنون ۴۱ نفر با علائم تنگی نفس بستری هستند که از این تعداد تست کرونای ۲۷ نفر مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به اینکه مردم با مشاهده علائم باید تست کرونا بدهند، اظهار کرد: از این تعداد پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

وی، بیشترین بستری‌ها را از شهرستان‌های بندرخمیر، بندرلنگه، بستک، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، میناب و سیریک عنوان کرد.

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه در موج جدید کرونا با افزایش موارد فوتی و بستری روبرو هستیم، افزود: توصیه می‌شود مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، قرنطینه افرادی که علائم بیماری دارند و تزریق دوز واکسن یادآور را رعایت کنند.

وی گفت: مراکز جامع سلامت در هرمزگان برای تزریق واکسن کرونا همچنان فعال هستند.

بندرخمیر در وضعیت پرخطر کرونایی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآورشد: طبق جدیدترین آمار، شهرستان بندرخمیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، پارسیان، میناب، سیریک، جاسک و حاجی‌آباد نیز در وضعیت زرد (نسبت پرخطر) کرونایی قرار دارند.

دکتر نوروزیان ادامه داد: پنج شهرستان بندرعباس، رودان، قشم، بشاگرد و بوموسی نیز در وضعیت آبی (عادی) کرونایی قرار دارند.