ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: طبق آمار ارائه شده از پایانه‌های مرزی پنجگانه این استان، بیش از ۲۲۳ هزار نفر در ایام نوروز تردد کرده‌اند.

پیمان آرامون روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق این آمار که بین روزهای ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ثبت شده، میانگین تردد روزانه به بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی در طول ایام نوروز به صورت کامل فعال بوده و به مردم و گردشگران نوروزی بدون وقفه خدمت رسانی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: مرزهای بازرگان و رازی در مرز ایران با ترکیه و تمرچین پیرانشهر در مرز با شمال عراق بیشترین ترددها را در ابن ایام داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی بازرگان در ماکو، سِرو در ارومیه، رازی در خوی، تمرچین در پیرانشهر و کیله در سردشت آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی برای تردد به کشور ترکیه و اقلیم کردستان عراق بودند.

طبق گفته مسوولان، گیت‌های ورود و خروج مسافر در ایام نوروز در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی برای تسهیل در امر ترددهای افزایش یافته بود.