گناباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: ۳۹ هزار و ۶۹۵ نفر در تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه های تاریخی، گردشگری و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

محمود باعقیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بازدید مسافران و گردشگران از بناهای تاریخی شامل آسبادهای نشتیفان، مدرسه غیاثیه خرگرد، مسجد ملک زوزن و جاذبه های طبیعی سد سلامه و تفرجگاههای خواف (در اصطلاح محلی تنگل اطلاق می شود) انجام شد.

وی ادامه داد: ۷۲۵ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی هم در همین مدت در مکان های اقامتی و اقامتگاههای بومگردی شهرستان خواف اقامت کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت:در این مدت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال صنایع دستی خواف در غرفه های عرضه این محصولات به خصوص نشتیفان، شهر خواف و مدرسه غیاثیه خرگرد به فروش رسید.

با عقیده مهمترین برنامه های فرهنگی تعطیلات نوروزی در این شهرستان را برگزاری آیین نوروزگاه، اجرای موسیقی محلی در محل آسبادهای نشتیفان و اقامتگاههای بومگردی، برپایی نمایشگاههای عکس از جاذبه های تاریخی و گردشگری و ۳۷ سفره هفت سین در محل اداره ها بر شمرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری خواف ۲۰ هزار بروشور و پوستر بناهای تاریخی این شهرستان بین مسافران و گردشگران توزیع شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: از مجموع ۱۵۰ مورد بازدید مشترک با همکاری دستگاههای اجرایی و نظارتی ذیربط از اصناف خواف طی همین مدت ، ۳۸ مورد از واحدهای اقامتی و گردشگری و جاذبه های تاریخی این شهرستان بوده است.

خواف از شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد و ۴۵۰ اثر تاریخی و شناخته شده از ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگران و مسافران برخوردار است.

حدود ۱۰۰ مورد از مجموع ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده شهرستان خواف در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.