به گزارش روز سهشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محسن عسکری افزود: به منظور افزایش ضریب نفوذ و ارتباط دوسویه مسوولان و کشاورزان خدوم کشور و متاثر از وظایف محوله و ظرفیتهای ایجاد شده در سال گذشته و در جهت تحقق بیشتر اهداف و اجرای بهتر و جامعتر منویات وزیر جهاد کشاورزی، برنامهریزی، ایجاد و راهبری شبکه ملی مردمیسازی بخش کشاورزی در ستاد و استانهای این وزارتخانه در دست اقدام است.
مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیادهسازی دستورالعمل ملاقات وزیر جهاد کشاورزی با مردم، تشکلها و انجمنهای صنفی و نخبگان بخش، ارتقای کمی و کیفی میز ارتباطات مردمی در ستاد و استانها و ارتقا و توسعه کیفیت پذیرش و اقدام در راستای درخواستهای واصله از دیگر اقدامات در دست اقدام این دفتر است.
وی از راهاندازی و بهرهبرداری از سامانه پیامکی ارتباطات مردمی خبر داد و گفت: همچنین سامانه بروز شده تاک برای رصد و پایش ملی و استانی درخواستها و مطالبات مردمی و گزارشگیری برخط راهاندازی و بهرهبرداری میشود.
به گفته وی، نشستهای تخصصی و کارشناسی در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده در این راستا برگزار میشود.
عسکری، پیگیری ایجاد و راهاندازی سامانه رصد، پایش و پیگیری درخواستهای مردمی در سراسر کشور، راهاندازی و بهرهبرداری از سامانه آنلاین رصد و پیگیری طرحها و مصوبات و تلاش و پیگیری در جهت ارتقای جایگاه شاخصها و عملکرد وزارت متبوع در بین دستگاههای اجرایی از دیگر برنامههای در دست اقدام دفتر ارتباط مردمی وزارت جهاد کشاورزی است.
بر اساس این گزارش، دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی در راستای فعالیتهای محوری دولت عدالتمحور و مردمی سیزدهم مبنی بر ایجاد ارتباط دوسویه و موثر با مردم و مخاطبان دستگاههای اجرایی و لزوم رسیدگی سریع به درخواستها و تقاضاهای فعالان بخش کشاورزی تشکیل و تشکیلات تفصیلی دفتر در قالب دو گروه تخصصی ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی و شرح وظایف ۱۸ گانه از مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری ابلاغ شد.