تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به حمله بامداد امروز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق تأکید کرد که سیاست‌های این رژیم و حامیان غربی آن منطقه را به سمت تشدید تنش فراگیر سوق می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: طی چهار روز گذشته، رژیم اشغالگر اسرائیل حملاتی را به مناطقی در داخل و اطراف دمشق، حمص و حومه آن انجام داد که منجر به کشته شدن غیرنظامیان، مجروح شدن تعدادی دیگر و خسارت مادی شد.

این وزارتخانه تأکید کرد: کابینه رژیم اشغالگر نه تنها پشت چتر مصونیت و حمایت نامحدود حامیان خود پنهان می‌شود، بلکه در جای پای واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی برای صدور بحران و فرار از مشکلات داخلی خود قدم می‌گذارد و در همین راستا اقدام به تجاوزات و جنایات خارجی، نقض آشکارا قوانین بین‌المللی و مفاد منشور سازمان ملل می کند و هدف آن از این اقدامات نیز تداوم قوانین زور و قانون جنگل به جای حاکمیت قانون و ارزش‌های انسانی است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: سوریه بار دیگر به رژیم اسرائیل و حامیان آن نسبت به خطرات این سیاست‌های خصمانه که منطقه را به سوی تشدید همه‌جانبه و فراگیر و مرحله جدیدی از ناامنی و بی‌ثباتی سوق می‌دهد، هشدار می‌دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دمشق و اطراف این شهر را بمباران کردند.

یک منبع نظامی در این باره به خبرگزاری سانا گفت: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد سه‌شنبه (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی حملاتی را از جولان اشغالی سوریه به مناطقی در اطراف دمشق و منطقه جنوبی انجام داد.

این منبع با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شد و بیشتر اهداف متخاصم را رهگیری و سرنگون کرد،افزود: در این حمله ۲ غیرنظامی شهید و خسارت‌هایی نیز وارد آمد.

این چهارمین حمله رژیم صهیونیستی طی ۶ روز گذشته به خاک سوریه است.

طی روزهای گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق، حمص و حلب حمله کرده بود.

تجاوز هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.