کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از رفع تصرف حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ «شهرام کرمی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخورد جدی دستگاه قضایی با متصرفین اراضی ملی و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، اظهار کرد: در این راستا طی سال گذشته تلاش شد تا نشست های شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این نشست ها تاکید شد که دستگاه های ذیربط باید با تقویت گشت های خود برخورد جدی با دست درازی و تصرف اراضی ملی و کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.

دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته جمعا به ۴۶۶ فقره پرونده زمین خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان رسیدگی شده، اعلام کرد: از این تعداد، ۷۳ فقره پرونده مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و ۳۹۳ فقره پرونده هم مربوط به تصرف اراضی منابع طبیعی بوده است.

وی میزان کل زمین های ملی و زراعی رفع تصرف شده در استان را حدود ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۳ هزار و ۹۹۶ متر مربوط به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و حدود ۵۵۸ هکتار هم مربوط به اراضی ملی بوده است.

کرمی در پایان متذکر شد: در حوزه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و تصرف اراضی ملی ضمن شناسایی متخلفین برای آنها پرونده کیفری تشکیل شده و دستگاه قضایی با این متخلفین مماشاتی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.