رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از دلایل درخشش جامعه اسلامی در عرصه‌های گوناگون و تاثیرگذاری میان نسل جدید را گرایش به قرآن دانست و گفت: طالب جنت الهی باید در برابر نفس خود ایستادگی کند و با قرآن مانوس باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه استان گیلان که در مصلای رشت برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی که با قرآن مانوس شود، خداوند روح و جان او را صیقل می‌دهد.
وی افزود: قرآن کتاب هدایت است اما برای افرادی که پرهیزگار باشند و انسان اگر بخواهد خداوند او را از مومنان قرار دهد باید صفات بد را از خود دور سازد و سپس صفات معنوی را در درونش راه دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: انسان با خودش به اندازه یک دنیا میدان مبارزه دارد و در آیین شریعت نیز از کسی که به سمت بندگی خدا می‌رود به عنوان انسان عزیز یاد می‌شود و جایگاه رفیعی در نزد خداوند برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
امام جمعه رشت اضافه کرد: همچنین اگر انسانی خود را از ذلت برهاند و به سوی عزت بندگی سوق یابد، خداوند انیس او می‌شود و او را چنان از عزت نفس بهره‌مند خواهد کرد که آن فرد نیز عزیز خواهد شد.
در پایان مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه گیلان که با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و قاریان قرآن برگزار شد، از حدود یکصد قاری قرآن و خادمان مساجد استان گیلان نیز تجلیل و تقدیر شد.
محافل قرآنی شعبانیه گیلان از سوی مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در اعیاد این ماه در ۱۰ شهرستان برپا شد که در هر شهر قاریان قرآن حضور یافته و آیات مبارک قرآن مجید را تلاوت کردند.