آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در راستای طرح ویژه نظارت و بازرسی بازار شب عید و ماه رمضان ۱۳ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی خرمشهر معرفی شدند.

کامران طرفی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در تعطیلات نوروزی ۶۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان خرمشهر صورت گرفت که ۶ مورد تخلف در این خصوص ثبت گردید.

وی بیان کرد: هر نانوایی که خارج از قیمت مصوب، کم فروشی، تعطیلی غیر موجه و گرانفروشی کرده بود تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و در این خصوص رصد لازم تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از انجام ۱۵۰ مورد بازرسی کسبه و مغازه داران در تعطیلات نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: هفت مغازه به دلیل رعایت نکردن قیمت مصوب به تعزیرات معرفی شدند.

طرفی افزود: بازرسی‌ها از بازار محصولات کشاورزی و توزیع اقلام اساسی با همراهی بازرسان صمت، تعزیرات، بهداشت، بسیج اصناف و فرمانداری صورت گرفت و قیمت اقلام، میزان و نحوه عرضه محصولات اساسی و دولتی مورد نظارت قرار گرفت.

وی اظهارکرد: در راستای طرح تشدید نظارت و بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان اجرای گشت مشترک ستاد تنظیم بازار در خرمشهر ادامه خواهد داشت.

طرفی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و احتکار، از طریق سامانه خبری ۱۲۴ اطلاع دهند تا موضوع از طریق واحد بازرسی در اسرع وقت پیگیری شود.

شهرستان خرمشهر دارای هفت هزار واحد صنفی است.