ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: متوسط مصرف روزانه گاز طبیعی در این منطقه طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۷۰ هزار متر مکعب بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به سه درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با مشارکت گسترده خودروهای عمومی و باری در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، مصرف گاز سی ان جی در منطقه ارومیه افزایش یافت، افزود: بالغ بر ۳۵۵ میلیون متر مکعب سی ان جی، طی سال ۱۴۰۱ در سطح منطقه و شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی به مصرف رسید.

وی با اشاره به وجود ۷۷ باب جایگاه عرضه سی ان جی در سطح منطقه ارومیه و شهرهای شمالی آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد ۳۷ باب تک منظوره و ۴۰ باب دومنظوره است.

وی اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در آذربایجان‌غربی به منظور رشد استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودروهای سبک وجود دارد و از مردم می خواهیم که بیشتر از این سوخت استفاده کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه از استقبال مردمی در راستای مصرف سی‌ان‌جی ابراز خرسندی کرد و گفت: این سوخت علاوه بر ارزان‌تر بودن نسبت به بنزین، هوای پاک را نیز برای مردم به ارمغان خواهد آورد و در مصرف روزانه بنزین مرکز و شهرهای شمال استان هم صرفه جویی قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

مجرد افزود: شهروندان دارای وسایل نقلیه عمومی و باری و تاکسی های اینترنتی می‌توانند با ثبت نام در سامانه https://gcr.niopdc.ir نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، منطقه ارومیه شامل شهرستان های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و مرز بازرگان است.

آذربایجان غربی به علت وسعت طولی دارای ۲ منطقه پخش فرآورده‌های نفتی در ارومیه و میاندوآب است که به ترتیب شمال و جنوب استان را پوشش می‌دهند.