شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: مستندسازی و ضبط خاطرات والدین شهدا در سال جاری با جدیت و تا آخرین نفر از پدران و مادران شهدا که در قید حیات هستند ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، عباسعلی رضایی روز چهارشنبه در نشست فعالان فرهنگی و گروه های جهادی حوزه ایثار و شهادت با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ مستند تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان تولید شد که مجموعه های قرار عاشقی و آبروی کوچه ها از شبکه سه و پنج سیما در حال پخش است.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو خواص جامعه هستند، چراکه در دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن یک گام جلوتر از سایرین حرکت کردند.

این مسئول تاکید کرد: خانواده های معظم شهدا در دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن یک گام جلوتر از سایرین حرکت کردند و این مدال ایثارگری نیز به منظور همین حضور است بنابراین تمام هم و غم ما باید در راستای افزایش رضایتمندی و سطح زندگی ایثارگران باشد.

رضایی خاطرنشان کرد:در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای و سیره شهیدان نیازمند کار جدی و جهادی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پرونده بیش از سه هزار و ۵۰۰ متقاضی در کمیسیون‌های پزشکی و احراز جانبازی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمت رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این دو حوزه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود درون و برون سازمانی، رضایت حداکثری را در بین ایثارگران ایجاد کنیم.

رضایی با اشاره به شهادت شهدای اخیر که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، گفت: جوانانی بودند که با هدایت‌های حکیمانه معمار کبیر انقلاب و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب در مسیری قدم برداشتند که برگرفته از تعالیم دینی و مکتب حسینی بود و همین امر موجب شده لرزه بر اندام تمام مستکبران و ظالمان جهان بیافتد؛ خون شهدای مدافع حرم و افول صهیونیسم، ثمره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.