بندرعباس - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: حدود ۷۳۰ هزار زائر از خدمات مختلف بقاع متبرکه این استان در نوروز امسال استفاده کردند.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ همچنین ۹۰ هزار نفر از خدمت اِسکان موقت شب بقاع متبرکه در هرمزگان استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات رفاهی، بهداشتی، خیمه‌های معرفت، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، غرفه‌های پرسش و پاسخ و برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه هرمزگان در طرح آرامش بهاری به زائران داده شد که یکی از این برنامه‌ها اجرایی آیین تحویل سال بود.

وی اضافه کرد: ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی برای خدمت‌دهی به زائران در طرح آرامش بهاری که از ۲۵ اسفند آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت پای کار آمدند و با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی آغاز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: این رخ‌داد فرخنده موجب شده تعداد بیشتری از روحانیون برای خدمت‌دهی به زائران پای کار بیایند که آمار آن‌ها را در دست بررسی است.

حجت الاسلام آزادی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مختلفی در طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود که برخی از آن‌ها با طرح آرامش بهاری یکسان بوده و برخی دیگر ویژه این ماه مبارک است که می‌توان به سفره اطعام ساده در ۱۴ بقعه متبرکه هرمزگان و خواندن ادعیه این ماه عزیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: طرح ضیافت الهی که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده تا سوم اردیبهشت که این ماه به پایان می‌رسد در سطح بقاع متبرکه هرمزگان ادامه می‌یابد.