زنجان - ایرنا - رئیس گروه سلامت محیط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ۸۷ مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی به دلیل تخلف پلمب و برای ۱۴۹ نفر نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

جلیل نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پلمب و تشکیل پرونده قضایی در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

این مسوول گفت: با اجرای این طرح، ۳۴ هزار و ۴۳۲ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز افزایش ۲ برابری را نشان می دهد.

وی افزود: با بازرسی کارشناسان امر در مدت اجرای طرح نوروزی حدود ۲۳ تن مواد غذایی فاسد در سطح استان کشف و معدوم‌ سازی شد که بیشترین آن به مواد غذایی مانده اختصاص داشت.

نصیری تعداد نمونه‌ برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی در سطح استان و ارسال به آزمایشگاه را ۲۷۶ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت هشت هزار و ۳۰۲ مورد سنجش و ارزیابی کیفیت مواد غذایی با تجهیزات سیار انجام شد.

این مسوول با اشاره به ۲۶۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، گفت: از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی هشت هزار و ۲۶۸ مورد سنجش کلر آزاد باقی مانده آب آشامیدنی انجام شده است.

رئیس گروه سلامت محیط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی بازه زمانی یاد شده یک هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی به صورت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های مربوط انجام گرفت، ادامه داد: بهداشت محیط به ۹۵ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ رسیدگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی با ۱۰ اکیپ بهداشتی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب اجرا شد ولی فعالیت های بهداشت محیطی تا پایان ماه مبارک رمضان برقرار است.