تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: همه فدراسیون‌ها و ورزش ایران سال سختی پیش رو دارند که امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته مالی المپیک برنامه‌های خود را به بهترین نحو دنبال کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داورزنی پس از جلسه روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش، اظهار داشت: جلسه خاصی نبود، نشست همیشگی فدراسیون‌ها بود که همیشه برگزار می‌شد اما این بار به تاخیر افتاد. در پایان سال آن اتفاق تلخ سانحه سقوط بالگرد برای جمعی از همکاران ما رخ داد که باعث شد این جلسه به تاخیر بیفتد اما امروز جمع شدیم تا درباره ورزش همفکری کنیم.

وی افزود: این جلسات بیشتر هماهنگی است و اینکه انتظار داشته باشیم به پرسش‌ها و نیازهای فدراسیون‌ها پاسخ داده شود امکانپذیر نیست. اقداماتی که وزارت ورزش و جوانان در جهت رفاه ورزشکاران دنبال کرده و به نتیجه رسیده بود در این جلسه مطرح شد.

داورزنی خاطرنشان کرد: در این جلسات اطلاع رسانی کلی صورت می‌گیرد اما اینکه به ریز وارد شویم اتفاق رخ نداد اما امیدواریم در سال جدید هر ۳۰ روز یکبار جلسات برگزار شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: سال سختی را همه فدراسیون‌ها پیش رو دارند. آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی را داریم و خیلی از رشته‌های ورزشی مسابقات قهرمانی آسیایی و جهانی خود را پیش‌رو دارند. فدراسیون والیبال هم لیگ جهانی را دارد و هم میزبان مسابقات بین‌المللی مهم است و بعد باید در بازی‌های آسیایی شرکت کند. امیدواریم با تعامل با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درمورد آخرین وضعیت تیم فوتبال امید، خاطرنشان کرد: بهتر است این سوال را از مهدی تاج باید بپرسید. در مورد تیم امید باید تعامل‌های خوبی ایجاد شود. این نگرانی در جلسه هیئت اجرایی وجود داشت که با توجه به کمبود وقت وضعیت تیم امید بلاتکلیف است. من سخنگوی کمیته ملی المپیک نیستم و نقشی ندارم، اما امیدوارم این نگرانی‌ها زودتر برطرف شود.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد اینکه فدراسیون چه مقدار از بودجه خود را دریافت کرده، تصریح کرد: ۱۰۰درصد بودجه وزارت ورزش به ما، اندازه ۱۰درصد منابع ما است. از دوستان در وزارت ورزش تشکر می‌کنیم، اما حدود ۱۰ درصد از منابع ما را پرداخت کردند.

وی گفت: سال سختی در پیش داریم و تیم‌های مختلفی را باید اعزام کنیم. همین الان ۱۸۰ نفر را در اردو تیم‌های ملی مختلف داریم. سال آینده بالای ۱۴۰-۱۵۰ میلیارد تومان بابت انجام فعالیت‌های خود نیاز داریم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خیلی سعی کردند به ما کمک کنند، اما ۱۴-۱۵ میلیارد تومان در اختیار ما قرار می‌دهند. ما تلاش کردیم وابستگی خود را به دولت به حداقل برسانیم، اما تغییرات نرخ ارز دست و پای ما را بسته است.

داورزنی در مورد حضور محمد موسوی و امیر غفور در اردوی تیم ملی والیبال اظهار داشت: هر دو بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. موسوی در حال دنبال کردن کارهایش است و اما غفور، نامه‌ای به فدراسیون نوشته است.غفور در دل‌نوشته خود به فدراسیون، ضمن تشکر از دعوت مجدد به تیم ملی، خواسته فرصت به جوان‌ها داده شود تا نسل جدید، آینده والیبال را بسازند و نسل طلایی دیگری ساخته شود.