تهران- ایرنا- رسول اسدی از هدفگذاری فدراسیون دوچرخه‌سواری برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو خبر داد.

به گزارش ایرنا، رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از پایان جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش، گفت: خواسته مشترک روسای فدراسیون مربوط به اعتبارات فدراسیون‌هاست و با توجه به افزایش نرخ ارز که سال پیش با آن مواجه بودیم، همه فدراسیون‌ها با مشکل مواجه شدند.

اسدی افزود: امیدوارم در سال ۱۴۰۲ این مشکلات حل شود، این مشکل برای فدراسیون‌های تجهیزات محور مثل فدراسیون دوچرخه‌سواری دوچندان شده است و امیدواریم همه موضوعات با همه تدبیری که وزارت ورزش و دولت برای قشر ورزشکار و ورزش دیده، حل شود و دیگر با چنین موانعی روبرو نباشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی جامعه ورزشی بحث بیمه ورزشکاران و مربیان است. با توضیحاتی که وزیر دادند، امیدواریم این مشکل هم حل شود و واقعا مشکل چندین ساله ورزشکاران، مربیان و ورزش در این طرح دیده شده است و امیدواریم اتفاق خوبی برای جامعه ورزش با این بیمه بیفتد.

اسدی در ادامه درباره تعداد ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی قرار است اعزام شوند، تصریح کرد: در مرحله ابتدایی گزینش هستیم. برای رشته های جاده، پیست و کوهستان ورزشکاران مختلفی را در این بازی‌های آسیایی قرار است شرکت کنند. این پیش‌بینی از طرف فدراسیون و از طرف کمیته ملی المپیک صورت گرفته است. در بازی‌های آسیایی قبلی متاسفانه رشته دوچرخه سواری موفق به کسب مدال نشد. امیدواریم که در این دوره با تلاش‌هایی که صورت گرفته در این دوره مدال کسب کنیم و برای گرفتن مدال باید یک پروسه‌ای را طی کنیم.

وی تاکید کرد: اتفاقاتی که در جامعه دوچرخه‌سواری رخ داد، مشکل‌ساز بود و با وجود برگزاری انتخابات مختلف و دوران سرپرستی طولانی فدراسیون به دنبال کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستیم و امیدواریم به این هدف برسیم.

اسدی در پایان با بیان اینکه هنوز تعداد سهمیه‌ها مشخص نیست و قطعی نشده است، گفت: در بازی‌های آسیایی در بخش جاده، پیست و کوهستان در بخش بانوان و آقایان ورزشکار اعزام خواهیم کرد.