خمین - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی خمین از جمع‌آوری و معدوم‌سازی ۳۷۸ کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف انسانی در قالب اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان خبر داد.

«محمدرضا جوانمرد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان از ۱۳ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال اجرا شد.

وی بیان کرد: ۴۸۱ مورد بازدید بهداشتی در این بازه زمانی از واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی از جمله رستوران‌ها، کبابی‌ها،مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، مراکز اقامتی و غذاپزی‌ها در خمین انجام شد.

رییس اداره دامپزشکی خمین ادامه داد: بازرسی از کشتار یک‌هزار و ۲۰۶ راس دام سبک و ۵۴۱ راس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه دام این شهرستان در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی انجام شد و ۱۶۵ کیلوگرم آلایش دامی ضبط و معدوم‌سازی شد.

جوانمرد با اشاره به نظارت و بازرسی از کشتار یکهزار و ۲۳۷ قطعه مرغ در این مدت، گفت: ۴۱۱ هزار و ۳۴۸ قطعه مرغ به وزن ۲هزار و ۷۰۳ کیلوگرم حذف شد.

وی اظهار کرد: ۲۵ مورد گشت مشترک با ادارات بهداشت، صمت، اماکن و تعزیرات در قالب اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نیز در ایام نوروز در خمین انجام شد که در این راستا، ۱۲ فقره پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مقام‌های قضایی ارسال شد.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان مرکزی واقع است.