مجتبی جانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای طرح اصلاح هندسی معابر ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه و ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده، تامین رضایت شهروندان و نیز کاهش مشکلات ترافیکی و تردد روان خودروها و ایمنی شهروندان است.
وی یادآور شد: در تمام شهرها تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی عمومی شهروندان را به خطر می اندازد و خسارات جانی و مالی قابل توجهی را به جامعه وارد می سازد بنابراین روان سازی جریان ترافیکی یکی از مهم ترین روشهای مؤثر در بهبود کیفیت ترددها و جلوگیری از سوانح شهری است.
جانی تصریح کرد: هم اکنون عملیات آسفالت اصلاح هندسی و دوربرگردان در برخی از معابر سطح شهر قزوین به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد،بهبود خدمترسانی به شهروندان و ایمنسازی نقاط حادثهخیز در دستور کار قرار دارد.
این مسوول افزود: همچنین امسال به منظور ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، افزایش ضریب ایمنی و سهولت در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده، خط کشی عرضی بیش از پنج هزار متر مربع از گذرگاههای عابر پیاده و سرعتگاه های سطح شهر انجام شد.
وی اضافه کرد: به منظور سامان بخشیدن به حرکات عرضی عابرین پیاده در معابر و تقاطعها، کاهش سرعت و روان سازی ترافیک چهار هزار متر مربع خط کشی عابر پیاده و یک هزار و ۶۰۰ متر مربع خط کشی سرعتگاه ها نیز انجام شد.
قزوین دارای چهار منطقه شهرداری است.