تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

تهران- ایرنا- آمارهای رسمی نشان می‌دهد که شکایات مشتریان از بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی در آلمان در سال گذشته به میزان بیست درصد افزایش یافته است که در این میان، نهادهای تنظیم‌گر برای بازیابی اعتماد از دست‌رفته در این بخش، وارد عمل شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه رویترز، سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin)، در پی فروپاشی وایرکارد تلاش خود را برای حمایت از مشتریان افزایش داده است. وایرکارد یک شرکت خدمات پرداخت تراکنش الکترونیکی آلمانی است که دچار یک رسوایی حسابداری شد.

سازمان نظارت مالی فدرال آلمان، در سال گذشته، ۱۵ هزار شکایت از مشتریان درباره بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا دریافت کرد که از ۱۲ هزار و ۵۰۰ شکایت در سال ۲۰۲۱ میلادی و برای چهارمین سال متوالی، افزایش شدید داشته است.

به گفته مقامات، بانکداران و حامیان حمایت از مصرف‌کنندگان، مشکلات مشتریان بانک‌ها و مؤسسات مالی شامل زمان پردازش طولانی برای بسته شدن حساب، تغییر شرایط و ضوابط و کوچک‌شدن شبکه شعب است.

نظرسنجی شرکت مطالعات بازار انگلیسی یوگاو (YouGov) در سال گذشته نشان داد میزان اعتماد به بخش مالی آلمان، که برای ارتقای ثبات مالی بیشتر و جذب سرمایه برای حمایت از رشد اقتصادی ضروری است، کمتر از میانگین جهانی است و از بازارهای بزرگ از قبیل کانادا، استرالیا و آسیا عقب‌تر است.