سنندج- ایرنا- همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب، گلزار شهدا و قطعه هنرمندان بهشت محمدی سنندج روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا، رییس حوزه هنری کردستان در آیین غباروبی مزار شهدای سنندج به نقش هنرمندان در تبیین و تحقق بخشی سیاست‌ها و برنامه های کلان توسعه‌ای اشاره کرد وگفت: هنرمند متعهد با درک درست از وضعیت جامعه با تولید آثار هنری، تلاش می کند تا هنرمندانه ضمن بیان مشکلات و معضلات به تصمیم گیران در زمینه اتخاذ تدابیر درست در راستای تحقق اهداف مورد نظر کمک کند.

امین مرادی با اشاره به جایگاه هنر در منشور انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با هنرمندان و تاکید بر نقش آنان در پیشبرد اهداف انقلاب در کنار خدمات بی شمار نظام اسلامی در دولت‌های مختلف و تلاش در راستای ایجاد زیر ساخت‌های لازم فرهنگی وهنری، تاکیدی آشکار با جایگاه رفیع هنرمندان در انقلاب اسلامی است.

وی اخلاق را مهمترین شاخص هنرمند متعهد عنوان کرد و گفت: هنرمندان با محور قراردادن اخلاق هنری در کنار دیدن و انعکاس کاستی ها و مشکلات منصفانه به بیان خدمات نیز می پردازند و از یک سویه نگری‌های صرف و منفی انگارانه دوری کرده و تلاش می کنند تا روحیه امید و خود باوری را متبلور و نشاط اجتماعی را در جامعه جاری سازند.

در جریان برگزاری این مراسم قطعه هنرمندان بهشت محمدی شهر سنندج نیز عطرافشانی و غبارروبی شد.

هرسال از ۲۰ فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است به مدت یک هفته ویژه برنامه‌هایی باعنوان هفته هنر انقلاب به دبیری حوزه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می شود.

امسال نیز ویژه برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است که آغازگر این برنامه ها در استان حضور در جوار شهدای انقلاب و دفاع مقدس بود.