زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسیر پیش روی این استان مسیری امید بخش و رو به رشد و توسعه است.

به گزارش ایرنا، رضا شریفی پنجشنبه شب در نشست قرارگاه جهاد تبیین ادارات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهاد تبیین فقط به معنای برگزاری چند جلسه یا درج بنر نیست، بلکه باید در این زمینه روشنگری صورت بگیرد، اظهار داشت: جهاد تبیین موفق و ماندگار به معنی حضور در میدان است چرا که این موضوع خود سبب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

وی افزود: در زمینه جهاد تبیین مسئله روشن و راه هم مشخص است و باید روی تکنیک ها به خصوص تکنیک های اثرگذار و ماندگار اقدام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تهاجم دشمن از نوع ترکیبی و مستمر به ویژه در حوزه جنگ شناختی است و جامعه هدف ما را با مشکل مواجه کرده و بر فکر و رفتار مخاطب ما اثر گذاشته است.

شریفی با اشاره به فعالیت اتاق فکر دشمنان، گفت: حجم فعالیت آنها بیشتر از کارهای صورت گرفته است و در زمینه مهندسی معکوس نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، یعنی دشمنان می خواهند ارکان اقتدار و قدرت نظام را به نقاط ضعف تبدیل کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر برای اقناع عامه و نخبگان برنامه مدون داشتیم و جهاد تبیین را در همه حوزه ها جدی می گرفتیم شاهد بسیاری از حوادث نبودیم.

وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان چه اهل سنت و چه اهل تشیع و اقشار مختلف نظام را دوست دارند، گفت: باید حوادث را شفاف و صادقانه، آسیب شناسی کنیم تا بتوانیم تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیق شود.

شریفی با تاکید بر تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، اظهار داشت: در حوزه مرز، نگاه‌ها تغییر کرده است مرز اکنون به فرصت مناسبی تبدیل شده و ارتباطات خوبی به خصوص در زمینه تجارت با کشورهای همسایه برقرار شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهاد تبیین نیز باید سلسله وار و مستمر باشد، مردم باید به رفتار، گفتار و کنش ما اعتماد کنند، اگر این اعتماد صورت بگیرد، بسیاری از مسائل قابل حل هستند.

شریفی با اشاره به اینکه نسل جوان ما باید از هجمه‌های دشمن آگاه باشند، تصریح کرد: باید در حوزه‌هایی که کار نشده یا کم کاری صورت گرفته یا کار زمین مانده داریم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و مدیریتی استان سیستان و بلوچستان این استان توانایی شناخت و حل مسائل را دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان و دستگاه‌های اجرایی آن در حوزه هم افزایی و هم پوشانی دچار ضعف و مشکل است، چرخ دنده های سیستمی در استان ما روان است ولی کافی و متناسب با تهدیدات نیست.

وی بیان کرد: دوقطبی‌سازی و ایجاد نا امیدی و یاس بزرگ‌ترین خطری است که ما را تهدید می‌کند و دشمنان با برنامه‌ریزی در این زمینه‌ها فعالیت می‌ کنند.