شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روز جمعه ناپایداری‌های جوی به ویژه رگبار باران و وزش باد شدید برای برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز شنبه تا اواخر هفته، بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود اما در ساعاتی از روز وزش باد به نسبت شدید بر شرایط جوی استان حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه در کمینه دماها کاهش نسبی پیش‌بینی می‌شود اما به طور کلی دماها در استان رو به افزایش است و خطر سرمازدگی طی روزهای آینده باغات و محصولات کشاورزی استان را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های استان در سال آبی جاری (۱۴۰۱-۱۴۰۲) با کاهشی نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت مواجه نبوده است، اظهار داشت: در سال آبی جاری وضعیت بارش‌های استان به نسبت مطلوب بوده است.

چراغپور خاطرنشان کرد: این در حالی است که به واسطه خشکسالی ۲ دهه اخیر، همچنان در استان با کسری بارش‌ها به میزان سه سال آبی روبرو هستیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.