یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ روستای در معرض رانش زمین، ریزش کوه و سیل در منطقه مارگون از توابع این استان به زودی جا به جا می شوند که این مساله باید با تدبیر انجام شود تا در آینده مردم روستا با مشکلی مواجه نشوند.

سید علی احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد مسکن باید سریع تر نسبت به جا به جایی آن ها اقدام کند پیش از اینکه مشکلی برای این مردم به وجود بیاید.

وی افزود: این روستاها در منطقه سیلاب کلوار از توابع مارگون (روستاهای ادور و سیلاب) هستند که سه خطر رانش زمین، ریزش کوه و سیل در کمین آن هاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید همه جوانب در این جا به جایی سنجیده شود و یک جابه جایی منطقی و با مطالعه همه جانبه صورت گیرد.

جابه جایی روستاهای در معرض آسیب از برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که نیازمند مشارکت مردم و تلاش بیشتر مسئولان است.

منطقه محروم سیلاب کلوار در نقطه صفر مرز کهگیلویه و بویراحمد با استان چهار محال و بختیاری واقع شده است که به علت سخت گذر بودن و فاصله ۱۳۰کیلومتری از مرکز استان جزو مناطق محروم کشور است.

روستای 'ادور' دورافتاده ترین و شاید از محروم ترین نقاط روستایی در سیلاب وکلوار است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۵ است.