کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات انجام شده را برای مردم تبیین کنند چون معرفی خدمات موجب افزایش جلب اعتماد عمومی و ایجاد امید در جامعه و مردم می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: به نیابت از شما مردم عزیز به حضور مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم و معظم له بعد از سخنان رئیس جمهور فرمودند کارهایی که در کشور انجام می شود به درستی اطلاع رسانی شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی های مقام معظم رهبری با لطف خدا همیشه محقق می شود،معظم له فرمودند که جبهه دشمن رو به ضعف است و یکی از نشانه های آن این است که اسرائیل که برای ایالات متحده آمریکا مهم است در مسیر زوال قرار گرفته و تظاهرات ۲۰۰ هزار نفری علیه اسرائیل برگزار می شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: اتحادیه عربی علیه کشور ما راه انداخته بودند که امروز شاهدیم همان کشورها در حال بازگشت به دامن ایران هستند،دشمن قصد فلج کردن کشور را با تحریم حداکثری داشتند اما در دل تحریم جمهوری اسلامی با مدد شهیدان ۶ نوع واکسن کرونا ساخت و به دیگر کشورها هم صادر کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: جبهه دشمن اعلام کرد که هدف گذاری ما بازکردن پیچ و مهره هسته ای ایران است که هیچ نداشته باشند، با استقامت مردم امروز ما غنی سازی ۶۰درصد داریم.

وی افزود: در مسائل علمی دبیرکل اتحادیه عرب می گوید که ما بین خود و اسرائیل دیوار حائل می کشیم اما جمهوری اسلامی ماهواره علمی به هوا پرتاب می کند ، باید قدردان امام راحل(ره)،مقام معظم رهبری شهدا و آزادگان باشیم و باید با حضور پرشور در راهپیمایی با حضور پرشور خود در روز قدس مشت محکمی به دهان اسرائیل جنایتکار بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: میلاد امام حسن مجتبی(ع) از مناسبت های هفته است،شیخ مفید یاران ایشان را به دسته های شیعه،خوارج،اصحاب فتنه و دنیا طلب،شکاک و افراد بی ملاحظه به دین و تابع رئیس قبیله تقسیم بندی کرده است.

وی اظهار کرد:امام حسن(ع) فرمودند که اگر یار می داشتم همواره با معاویه می جنگیدم و ایشان با صلح با معاویه اسلام را از خطر نابودی نجات دادند که امروز این امانت گرانبها به دست ما رسیده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: شب های قدر از مناسبت های دیگر هفته است،هر سه شب قدر را تجلیل می کنیم اما شب بیست وسوم با توجه به ادعیه فضیلت بیشتری دارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: شهادت حضرت علی(ع) از دیگر مناسبت های هفته است،در صدر اسلام برخی افراد به دلیل کینه ای که از امیرالمومنین(ع) در جنگ بدر به دلیل کشته شدن فرماندهان کفار داشتند در جریان جانشینی بعد از پیامبر(ص) انحراف ایجاد کردند و وقتی معاویه ایشان را تهدید کرد که اگر با من صلح نکنی با تو می جنگم حضرت علی(ع) فرمودند که من کسی هستم که در جنگ بدر پدر بزرگ،برادر و دایی تو را که در لشکر کفار علیه مسلمانان بودند را نابود کردم و آن شمشیر هنوز با من است.

وی افزود: همان کینه ای که دشمنان در صدر اسلام از امیرالمومنین(ع) داشتند و در روز سقیفه نشان دادند در دوران ما از شهید صیاد شیرازی نشان دادند چون این شهید بزرگوار و شهید حسین همدانی قهرمان عملیات مرصاد بودند و تنگه چهارزبر را برای منافقان به آتش جهنم تبدیل کردند و در سال ۱۳۷۷ شهید صیاد شیرازی را به شهادت رساندند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در سال هایی که منافقان خانه تیمی داشتند، شهیدلاجوردی دادستان وقت تهران بود و در طرحی اعلام کرد که صاحب خانه ها برای اجاره خانه خود به دلیل شرایط خاص زمانی هماهنگی لازم با دستگاه های ذیربط و دادستانی داشته باشند و نتیجه این طرح لو رفتن بسیاری از خانه های تیمی منافقان بود و به همین دلیل ایشان را به شهادت رساندند.