ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید نیازمند عزم و اراده جدی قوای سه‌گانه و مشارکت و همراهی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان بر همت مسوولان برای تحقق شعار سال تاکید کردند و اینکه تمام امکانات بکار گرفته شود و هرسه قوه با تمام توان به میدان بیایند تا شعارسال عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمایشات ایشان نسخه تعالی و پیشرفت برای مسوولان و همه مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ‌در خصوص مبارزه با فساد ادامه داد: ایشان فرمودند تمام دستگاه‌ها در این زمینه به مبارزه با فساد بپردازند زیرا اگر فساد باشد امکان مهار تورم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای این منظور استفاده از قدرت رسانه‌ای و مشارکت مردمبسیار مورد تاکید است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری با اشاره به ترفندهای آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به مساله آمریکا اشاره و تاکید کردن رو به افول است و آمریکای اوباما ضعیف تر از بوش و آمریکای بایدن ضعیف تر از ترامپ شده است.
وی یادآور شد: امروز ثبات قدرت ایران باعث عقب نشینی آمریکا در منطقه شده و آن اتحادی که می‌خواستند علیه ایران در منطقه ایجاد کنند نتیجه برعکس داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به مساله حجاب در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند حجاب واجب شرعی است و فعالیت اجتماعی، سیاسی و حضور بانوان با حجاب در فعالیت‌های مختلف و همچنین راهپیمایی‌ها نشانه ارزش و احترام والای نظام اسلامی به زنان است.
وی به برخوردها و رفتارهای صورت گرفته در فرانسه با معترضین اشاره کرد و ادامه داد: امروز بدترین برخوردها با معترضان در فرانسه صورت می‌گیرد ولی هیچ صدایی بلند نمی‌شود در حالیکه در زمان اغتشاشات ایران دشمنان از هیچ تلاشی برعلیه نظام و انقلاب دریغ نکردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک میلاد امام مجتبی علیه السلام و اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر، خواستار برگزاری با شکوه و عظمت بیشتر ابن شب‌ها با هدف بهره‌مندی بیشتر مردم از لیالی قدر شد.

امام جمعه ارومیه به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی هم اشاره کرد و گفت: نامگذاری هریک از روزها به نام این دو شهید والامقام به واسطه اهمیت و جایگاه والای این شهدای گرانقدر است چنانکه شهید آوینی سردار قلم بود و سیره و زندگی آنها نماد و تابلویی در مسیر انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور اقشار مختلف مردم مومن و روزه‌دار در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.