پاکدشت - ایرنا - نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از حضور رئیس جمهور در شهرستان پاکدشت و بازدید از محل اجرای فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده تهران، دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به اجرا و تکمیل این طرح صادر شد و اکنون طرح در مراحل پایانی به سر می‌برد.

فرهاد بشیری روز جمعه در حاشیه بازدید سید "محمدحسینی" معاون پارلمانی رئیس جمهور از ظرفیت‌های شهرستان پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: با افتتاح این طرح، ۹ مترمکعب در ثانیه آب وارد شهرستان پاکدشت می‌شود و بسیاری از موانع توسعه کشاورزی این منطقه رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته با سفر رئیس جمهور به پاکدشت مصوبات بسیار خوبی برای رفع موانع پیشرفت و توسعه شهرستان گذرانده شد که از جمله می‌توان تبدیل پاکدشت به منطقه ویژه گردشگری در حوزه گل و گیاه و تکمیل فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به شهرستان پاکدشت را نام برد که در جلسه اخیر هیأت دولت با نمایندگان مجلس نیز اجرایی شدن این مصوبات پیگیری شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: درخصوص تبدیل شهرستان پاکدشت به منظقه ویژه گردشگری که از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور است، اقدامات قابل توجهی از سوی مسئولان شهرستان صورت گرفته و تاکنون ۵۰ طرح برای محقق شدن این مصوبه ارائه شده است.

وی کمبود آب زراعی را یکی از مهمترین موانع توسعه بخش کشاورزی شهرستان پاکدشت ذکر کرد و گفت: برای رفع مشکلات شهرستان و دستیابی به شرایط توسعه پایدار، از ظرفیت‌های دولت و مجلس به درستی استفاده می‌شود.

بشیری ادامه داد: امروز همه ارکان شهرستان پاکدشت با همراهی مسئولان دولت و به پشتوانه پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف در مسیر پیشرفت و توسعه واقع شده و قطعا همراهی و همدلی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، زمینه این پیشرفت را بیش از پیش فراهم می‌کند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران واقع شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در سفر یک روزه به پاکدشت ضمن دیدار با خانواده شهید مصطفی صفری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری این شهرستان بازدید و در ضیافت افطار با کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار این شهرستان شرکت کرد.