به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه راههای ارتباطی استان در حال حاضر مشهود بوده و این روند باید با جدیت و تعامل همه جانبه ادامه داشته باشد.
وی افزود: در کنار توسعه راههای ارتباطی توجه به تامین مسکن و توسعه شهری نیز باید مورد توجه و تاکید قرار بگیرد چرا که مساله تامین مسکن مردم در اولویت است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به افزایش ۱۷ برابری میانگین راهسازی در استان، گفت: میانگین سالانه راهسازی در استان ۹ کیلومتر بود که این رقم در حال حاضر به حدود ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.
سید محسن حمزه لو اضافه کرد: راه محور توسعه بوده و در همین راستا طی یکسال گذشته ۱۲۳ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۹۶ کیلومتر راه و بزرگراه هم آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه راه یکی از محورهای توسعه است و از ظرفیت خیّران و سرمایه گذاران راهسازی هم باید استفاده کرد، ادامه داد: تاکنون خیّران و سرمایه گذاران در این بخش ۷۰۰ میلیارد ریال کمک کردهاند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: مجموعه راه و شهرسازی استان از ظرفیت مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامهریزی شهرستانها و خیّران راهسازی استفاده میکند تا عرصه زیرساختهای حملونقل جادهای منطقه متحول شود.
حمزه لو ادامه داد: بهرهگیری از مزیتهای موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل و نقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش میشود با تکمیل طرحهای نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.
وی تاکید کرد: در کنار توسعه محورهای مواصلاتی، تامین مسکن و توسعه شهری نیز مسائل حائز اهیمت است که اجرای طرحهای مسکن و شهرسازی با جدیت دنبال میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن سهمیه استان ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که زمین مورد نیاز در حال حاضر برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.
حمزه لو یادآور شد: تاکنون ۳۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان مسکن ملی حائز شرایط استفاده از این امکان بوده که از این تعداد، هفت هزار و ۸۱۲ متفاضی اقدام به واریز آورده اولیه کردهاند.
وی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت ناکارآمد نیز تاکنون ٣٠ پروژه بازآفرینی در آذربایجانغربی اجرا شده است.
حمزه لو افزود: اصلاح معابر بافتهای ناکارآمد و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار میرود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.