کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی، بر معرفی هرچه بهتر و بیشتر این هنرمند انقلابی تاکید کرد و گفت: شهید آوینی یک شخصیت جامعی است و سبک زندگیش برای دیگران درس است.

حجت الاسلام «مسلم کماسی» روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهید آوینی در کرمانشاه افزود: برخی افراد تک بُعدی هستند مثلا برخی سخنور خوبی هستند برخی قلم خوبی دارند برخی فیلسوفند اما شهید آوینی مانند شهید مطهری در خیلی از ابعاد سرآمد است لذا می بینیم هنرش اثر گذار است.

به گفته وی، نسل جدید و به خصوص هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت شهید آوینی آشنا شوند و آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شهید آوینی در سراسر زندگیش خدا محور و خدا باور بود و به مسائل اعتقادی و اخلاقی، تواضع، روحیه جهادی و ولایتمداری پایبند بود.

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه افزود: شهید آوینی عمیقا به مسائل دینی و اخلاقی پایبند بود و روحیه جهادی خودش را حفظ می کرد و توانست با برنامه های فرهنگی اثر گذار از جمله روایت فتح جبهه های حق علیه باطل را به خوبی به تصویر بکشد.

حجت الاسلام کماسی در ادامه بیان داشت: آن شهید وقتی دست به قلم می شد قلمش بی نظیر بود بیان و سخنرانی های بی نظیری داشت به عنوان نمونه وقتی می گفت شهدا راه های آسمان را بهتر از راه های زمینی می شناسند، انسان با شنیدن این جمله احساس می کند که خودش راه های آسمانی را رفته و تجربه کرده است.

وی تاکید کرد: شهید آوینی نمونه کامل یک هنرمند متعهد انقلابی است و بر عکس این قضیه هم اگر هنرمندی از مسائل دینی تهی باشد قدرت تخریبش خطرناک است، لذا مهم است ما از این بزرگان الگو بگیریم و خدا را در زندگی مان ناظر ببینیم.

در ادامه این برنامه یک گروه تواشیح و نیز ۲ نفر از بانوان شاعر به اجرای برنامه های مذهبی خود پرداختند و خانم لیلا مهدی آبادی یک اجرای تک نفره تئاتر به کارگردانی علی زیستی اجرا کرد.

در پایان این برنامه از خانواده شهید حسین کریمی تجلیل شد، همچنین از سعید ذبیحی ، هاشم پورمحمدی، محمدرضا درند، علی زیستی، کامران رضایی، خانم فائزه غلامی، بشیر نظری، مهدی سرابی، علی اکبر کریمی، خانم سونیا رزمجو، سارا مروتی و فاطمه زهرا تکلف پور به عنوان هنرمند انقلابی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی مستند ساز روایت فتح است که این تاریخ را به عنوان سالروز تشکیل بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری کرده اند. او که متولد ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۲۶ بود در سن ۴۵ سالگی در فکه خوزستان در اثر ا نفجار مین به شهادت رسید.

به مناسبت این روز تالار شهید آوینی شهر کرمانشاه روز یکشنبه میزبان هنرمندان و برخی از مسوولان بود و برنامه ای در گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی برگزار شد.