اهواز – ایرنا - نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می شود برای سفر دوم رییس جمهور برای کسب مجوزها تلاش کنیم و بیشتر پیشرفت عملیات اجرایی ابر پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا مجتبی یوسفی در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استانداری خوزستان بیان کرد: از۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته سفر اول ریاست جمهوری تا کنون ۴۹ هزار میلیارد ریال معادل ۳۵ درصد جذب شده است.

وی پیشنهاد کرد: نیاز است که ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول رییس جمهوری مجدد مصوب شود.

یوسفی با اشاره به این موضوع که ۶ تا هفت میلیارد متر مکعب آب در خوزستان در فصل غیر ضروری برای تولید هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق رهاسازی می شود گفت: بر اساس برنامه ششم باید نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان ۶۰ درصد بسازیم پس مصوبه سفر را می‌توان به ۱۵ هزار یا ۲۰ هزار مگاوات تولید برق رساند که فرمایش رهبر معظم انقلاب و صادرات برق به عراق محقق شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در خوزستان در حوزه زیرساخت ها معارض زیادی از مردم و دستگاه‌ها وجود دارد و برای احداث یک پروژه عمرانی یا سرمایه‌گذاری کردن؛ نمود پیدا می کند بنابراین یکی از مهمترین اقدامات، دادن سند برای اراضی است.

وی با اشاره به اهمیت ابر پروژه ها در خوزستان در سفر دوم ریاست جمهوری بیان‌کرد: برای تولید هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات تنها به نوسان گیری در شبکه برق کشور از سد شهید عباس پور اکتفا نشود بلکه بهتر است بر اساس برنامه ششم توسعه حرکت کنیم و دومین ابر پروژه را اتصال راه آهن خوزستان به اصفهان عنوان کرد.

یوسفی در ادامه با تاکید بر اینکه خوزستان مهد صنایع سنگین است گفت: از حدود ۱۹.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولیدی ۳۰۰ هزار تن به محصول نهایی تبدیل می شود، در دولت قبل مصوبه ای مبنی براینکه ۲ هزار تن از محصولات پتروشیمی در خارج از بورس در استان توزیع شود اما اجرایی نشده است.

برای ساخت مسکن در خوزستان زمین کافی وجود دارد

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص الزامات به عنوان پیش زمینه ای برای اجرای اولویت ها اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی در سطح استان و کشور، داشتن اختیارات در برخی حوزه ها و اهمیت مسئولیت های اجتماعی کلان از جمله این الزامات است.

سهراب گیلانی بیان کرد: ظرف های لازم وجود دارد تا در مدت یک سال و نیم تا ۲ سال مساله بیکاری در شوشتر حل شود که این ظرفیت در کل استان خوزستان نیز وجود دارد.

وی افزود: موفقیت شهرستان های شوشتر و گتوند مربوط به پروژه های در حال اجرا است که از سال ۹۶ آغاز شده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

گیلانی به ظرفیت بالای گردشگری در خوزستان و مساله مسکن اشاره کرد و گفت: برای ساخت مسکن، زمین به اندازه کافی در استان وجود دارد و اگر مدیریت غیر متمرکز و زمین مشخص شود قطعا ۵۰ درصد مساله زمین و مسکن برای مردم حل خواهد شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای نتیجه گیری مناسب از این نشست بهتر است برای هر یک یا موضوعات و اولویت ها یک کارگروه تعیین شده و به صورت جدی مورد ارزیابی و گزارش گیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با پایان دور اول سفرهای رییس جمهور به استان های کشور قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه دور دوم سفرهای استانی آیت الله رئیسی آغاز شود که بر اساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور، خوزستان مقصد اولین سفر استانی هیات دولت خواهد بود. آیت الله رئیسی در دوران مسوولیت خود به عنوان رییس جمهور تا کنون هفت بار به خوزستان سفر کرده است.