به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعیکوشا روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار کرد: مدارس خیرسازی که در آستانه تخریب بوده و یا ضرورت بازسازی ندارند، با رعایت سازوکارهای قانونی در اختیار پروژههای خیرساز قرار گیرند.
وی افزود: همچنین اگر ساختمان آموزشی فاقد دانشآموز در روستاهای استان وجود دارد و نیازی به آن نیست، در شورای برنامهریزی استان، بهرهبرداری از آن به جای دیگری مثل شورا و یا دهیاری روستا داده شود و در قالب مولدسازی بر اساس همان چارچوبی که دولت مشخص کرده، مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار کردستان در ادامه به بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در برگزاری برنامههای بزرگداشت هفته معلم، خلاقیت و ابتکار بکار برده شود و برنامههایی ویژه برای این ایام در نظر گرفته شود.
زارعی کوشا با تاکید بر حضور در منزل معلمان و تجلیل از آنان گفت: بزرگداشت همه معلمان واجب است اما بازنشستگان باید بیشتر مورد توجه باشند که فکر نکنند حالا که در گردونه تعلیم و تربیت نیستند، فراموش شدهاند.
وی همچنین به مشکلات مدارس نمونه دولتی در استان اشاره کرد و افزود: با این موضوع که مدارس هیات امنایی به نمونه دولتی تبدیل شوند موافقم اما این مساله باید با الزامات قاتونی انجام شود.
صدور حکم رتبه بندی ۲۲هزار فرهنگی
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای مواد برنامه پنج ساله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین سند تحول بنیادین، قانون رتبه بندی فرهنگیان در ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به هیات دولت ابلاغ و در ۱۵مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیین نامه آن از طرف هیات دولت به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ شد.
هاشم ناظمی جلال افزود: بعد از ابلاغ آییننامه رتبهبندی و راهاندازی سامانه rtb.medu.ir برای بارگذاری مدارک از تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول رتبه بندی در استان، تعداد ۲۳ هزار و ۹۴ نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون احکام رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ نفر از فرهنگیان استان صادر شده است، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۳۴۶ نفر در رتبه یک، چهار هزار و ۷۵۸ نفر در رتبه دوم و ۱۰هزار و ۱۶۴نفر در رتبه سوم قرار گرفتهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هزار و ۸۴۶ نفر در رتبه چهارم و ۴۸ نفر در رتبه پنجم قرار گرفتهاند، ادامه داد: تعدادی از فرهنگیان نیز به رتبههای خود اعتراض دارند که سامانههایی برای این مهم طراحی شده و به اعتراضات رسیدگی میشود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در برخی از روستاها مدارسی وجود دارد که بلااستفاده مانده است و می توان مصالح آن را از طریق مزایده به فروش رساند و درآمد آن را صرف مسائل آموزش و پرورش کرد.