همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: همه در تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» تکلیف داریم و وظیفه روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه سنگین‌تر است و باید رسالت خود را در تحقق شعار سال و امیدآفرینی بین مردم و جامعه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین فارسی» روز یکشنبه در نشست با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر اظهار داشت: دستگاه‌های متولی مسائل اقتصادی در تحقق شعار سال وظیفه مهم‌تر و سنگین‌تری بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی باید به سمع و نظر مردم برسد، افزود: در حوزه مسائل فرهنگی نیز نیازمند اقدامات جدی و اثرگذار هستیم، چراکه دشمنان با تمام توان به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در کشور هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تدوین برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی را یک الزام و ضرورت دانست و بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید در ایجاد امیدآفرینی و تدوین برنامه‌های باظرافت و دقیق به ویژه در حوزه فرهنگی، نقش‌آفرینی کنند.

فارسی همچنین خطاب به روابط‌ عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تاکید کرد: خدمات و اقدامات انجام شده در دستگاه مربوطه را به سمع و نظر مردم برسانید و در اخبار و گزارش‌های خود، مردم را امیدوار کنید و خلاقیت داشته باشید.

وی بر لزوم تقویت تعامل روابط عمومی‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه و انعکاس اخبار و رویدادها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی پست و جایگاه حساسی در دستگاه اجرایی است و این مسئولیت، وظیفه روابط عمومی‌ها را در حوزه کاری خود سنگین‌تر می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر خواستار توجه هر چه بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی به روابط عمومی‌های ادارات شد و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید در بیان عملکرد و خدمات انجام شده در دستگاه مربوطه، با مردم صادق و شفاف باشند و واقعیت‌ها را به مردم بگویند.

فارسی تبیین دستاوردهای نظام و دولت را هنر روابط‌ عمومی‌ها دانست و گفت: بسیاری از دستگاه‌ها اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اقتصادی، جهاد تبیین و تحقق شعار سال انجام داده‌اند، اما در بیان این خدمات و اقدامات ضعیف عمل شده است.

وی خدمات و زحمات روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را ستودنی و قابل تقدیر خواند و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال آمارسازی نبوده و واقعیت‌ها را آنگونه که هست باید به سمع و نظر مردم برسانیم.

فارسی ضمن تاکید بر منعکس کردن عملکرد یکساله ادارات مربوطه در جهت امیدآفرینی به مردم، خواستار برگزاری ماهیانه این نشست‌ها با حضور روابط‌ عمومی‌ها و خبرنگاران به میزبانی دستگاه‌های مختلف و به صورت دوره‌ای در راستای همفکری و تبادل نظر بیشتر شد.

کارهای بزرگی پیش‌روی روابط عمومی‌ها است

مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه ملایر نیز روابط عمومی‌ها را خط مقدم جهاد تبیین دانست و گفت: روابط عمومی‌ها نباید نقش خود را فقط در عکس گرفتن و یا همایش برگزار کردن بدانند، چراکه امروز کارهای بزرگی پیش‌روی روابط عمومی‌ها است.

"علی ساریخانی‌مقدم" با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در کنار این وظیفه خطیر، به صورت همزمان در چند وظیفه نیز ایفای نقش می‌کنند، آن را یکی از مشکلات مهم روابط عمومی‌ها دانست و افزود: نیاز است مدیران دستگاه‌های اجرایی به شکل ویژه روابط عمومی‌ها را مورد حمایت قرار دهند و چارت سازمانی روابط عمومی برای همه ادارات تعریف شود.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه روابط عمومی‌ها احصا و پیگیری‌های لازم انجام شده، ادامه داد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اخبار و اطلاعات اداره مربوطه را به صورت مرتب و روزانه همراه با دانش روز برای مردم تبیین کنند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه ملایر یادآور شد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید در مدت زمان تعیین شده گزارش عملکرد یکساله اداره مربوطه را در قالب فرم‌هایی که ارائه خواهد شد، برای فرمانداری ارسال کنند.

ساریخانی‌مقدم اظهار داشت: پس از ارزیابی اقدامات، روابط عمومی‌های برتر ادارات ملایر همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، بزودی یک دوره کارگاه آموزشی خبرنویسی، سوژه‌یابی و تدوین و تصویربرداری با تلفن همراه برای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و خبرنگاران با همکاری دفتر نمایندگی صدا و سیما در ملایر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست "محمود آصفی" به عنوان مسئول دفتر نمایندگی صدا و سیما در شهرستان ملایر معرفی شد.