اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای در برخی نقاط استان از اواسط وقت امروز یکشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواسط تا اواخر وقت امروز وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای در مناطق جنوبی و مرکزی به ویژه مناطق جنوب شرقی مورد انتظار است.

محمد سبزه زاری افزود: سامانه بارشی از روز سه شنبه تا روز جمعه به ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد وبرق، وزش بادهای متوسط گاهی شدید در اغلب نقاط استان و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان می‌شود.

وی ادامه داد: شمال خلیج فارس طی امروز نیمه مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا فردا روند افزایش یک تا ۲ درجه ای دما و از روز سه شنبه روند کاهش دما پیش بینی می‌شود، افزود: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۴.۸ و ایذه با ۱۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۴.۸ و حداقل ۱۸.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه فعال بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا اواخر روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده که سبب رگبار و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان، حوضه های آبریز بالادست سدهای دز و کارون، وزش بادهای متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق خواهد شد.