تهران- ایرنا- مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال بانوان گفت: صعود تیم ملی بانوان به مرحله بعدی انتخابی المپیک، اتفاق خوبی است اما برای موفقیت در مراحل بعدی، فدراسیون باید دیدارهای تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی در نظر بگیرد.

لیلا وقاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با تبریک صعود تیم ملی فوتبال بانوان به مرحله دوم انتخابی المپیک به جامعه فوتبال، اظهار داشت: باید به بانوان فوتبال ایران و به ویژه مریم منظمی که از قهرمانان دوومیدانی است و پاقدم خوبی برای فوتبال داشت و به میمنت این ماه مبارک، صعود دختران را تبریک گفت. صعود تیم ملی به مرحله دوم باعث افتخار است و باید از حمایت‌های مهدی تاج و مهدی محمدنبی و همینطور مریم منظی نایب رئیس بانوان از تیم ملی فوتبال بانوان تشکر کنم. بانوان سالیان سال زحمات زیادی کشیدند و با این صعود باعث خوشحالی جامعه و مسئولان شدند.

وی افزود: خوشحالم که تیم‌های مالدیو و بنگلادش از گروه B رقابت‌های فوتبال بانوان آسیا انصراف دادند تا فرصت بهتری برای صعود دختران فراهم شود. ممکن است که برخی از تیم‌ها ضعیف باشند و با آنها بازی می‌کنید، رو به بازی فیزیکی می‌آورند. برخوردهای فیزیکی سبب آسیب‌دیدگی بعضی از بازیکنان می‌شود و به شرایط دشواری می‌خوریم. از طرفی دیگر اگر این تیم‌ها هم در این گروه حضور داشتند می‌توانستند دیدارهای تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند، زیرا تیم ملی دیدارهای دوستانه کمی دارد.

مدرس فوتبال بانوان عنوان کرد: خدا را شکر که دور اول را با موفقیت پشت سر گذراندیم و امیدوارم که از مرحله دوم هم به همین راحتی عبور کنیم. شایستگی بازیکنان فراتر از این است. برخی از این بازیکنان ۱۸ یا ۲۰ سال است که بازی می‌کنند و شایسته بهترین جایگاه‌ها هستند. برای همه ملی‌پوشان خوشحالم زیرا بیشتر آنها شاگردان من بودند. دختران فوتبالیست مانند تیم ملی فوتبال مردان حمایت نشدند.

وقاری ادامه داد: اگر آنها الان از این دور صعود کردند، دیدارهای دور دوم به این راحتی نیست. باید این واقعیت را بپذیریم زیرا دیدار با تیم‌های شرق آسیا همچون ژاپن، کره‌جنوبی، کره‌شمالی و چین دشوار است. اگر مسئولان فدراسیون می‌خواهند که تیم ملی فوتبال بانوان صعود کند، حتما بازی‌های تدارکاتی زیادی را در نظر بگیرند. بازیکنان ایران چیزی کمتر از این تیم‌ها ندارند و قابلیت‌های فنی دختران ما زیاد است و ضمن آنکه باید دوره بدنسازی خوبی را داشته باشند تا در تقابل با تیم‌های قوی‌تر بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی رده‌های پایه فوتبال بانوان یادآور شد: در صورت سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان، برای نخستین مرتبه می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم و این مهم در صورت داشته برنامه‌ریزی محقق خواهد شد. ضمن آنکه بودجه کافی باید در اختیار فوتبال بانوان قرار گیرد تا برنامه‌ها و مسابقات لازم را تدارک ببینند.

ایران در گروه B مرحله نخست انتخابی المپیک با میانمار، بنگلادش و مالدیو همگروه بود اما قبل از شروع مسابقات، بنگلادش و مالدیو از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند. شاگردان مریم آزمون با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به میانمار رفتند تا به صورت رفت و برگشت به مصاف تنها حریف خود بروند. ایران در بازی رفت برابر میانمار با یک گل پیروز شد و با تساوی ۱ - ۱ در بازی برگشت، به مرحله دوم انتخابی المپیک در قاره آسیا صعود کرد.

مرحله دوم با حضور ۱۲ تیم در آبان ماه برگزار می شود و ایران کار سخت‌تری در حضور تیم‌های مدعی چون ژاپن، چین، استرالیا و کره‌جنوبی خواهد داشت.

در پایان مرحله دوم، چهار تیم به مرحله سوم می‌رسند و در نهایت دو تیم برتر مجوز حضور در المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.