جیرفت- ایرنا- سرپرست مرکز بهداشت جیرفت گفت: ۱۸ هزار و ۷۶ کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد طی طرح نوروزی از ۲۶ اسفند پارسال تا ١۶ فروردین امسال در این شهرستان کشف و معدوم شد.

علیرضا مقبلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسی و جمع‌آوری اجناس تاریخ مصرف گذشته با حضور ۴۰ بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در قالب هفت تیم انجام شد.

وی افزود: این بازرسی ها در سطح شهرهای جیرفت، جبالبارز، درب بهشت، علی آباد، بلوک و بخش های اسفندقه و اسماعیلی از عمده فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مجتمع های غذایی، سوپر مارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها انجام شد.

مقبلی اضافه کرد: در جریان اجرای این طرح از یک هزار و ۵٧٢ واحد بازدید به عمل آمد که طی این بازدیدها ۴۳۵ اخطار بهداشتی صادر و ۳۴ واحد به علت بی توجهی به تذکر بازرسان بهداشت محیط پلمب شد.

وی با بیان اینکه در این مدت چندین گشت مشترک انجام و در نتیجه آن پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شد اضافه کرد: به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه و مسافران نوروزی به سلامت آب و مواد غذایی در این ایام توجه ویژه شد و بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری، محسوس، غیرمحسوس و در روز طبیعت فعالیت داشتند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایت ها و اعلام مشکلات بهداشتی همشهریان به صورت شبانه‌روزی پاسخگو خواهد بود و تلفن ثابت با شماره ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ نیز برای پاسخگویی در ساعات اداری در نظر گرفته شده است.