شهر ری - ایرنا - معاون قضایی قوه قضائیه کشور با تاکید بر اینکه آنچه که در قوه قضائیه ملاک قرار دارد قانون است گفت: مشکلات و دغدغه‌های قضائی مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با دقت و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حاشیه میز خدمت قضایی به مردم قبله تهران در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در قوه قضادیه قسمتی به نام مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه است که مسئولیت آن با آقای رفاهی است.

معاون قضایی قوه قضائیه کشور با بیان اینکه مشکلات و دغدغه‌های قضائی مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با دقت و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود افزود: قضات و کارشناسانی که در این مرکز حضور دارند رابط میان مردم و محاکم قضائی و دادسراها دادگستری‌ها و مقامات عالی قوه قضائیه و ریاست قوه قضائیه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی افزود: مردم وقتی به دادگستری استان‌ها مراجعه می‌کنند زمانی که شاید نتیجه مربوط حاصل نشود و گله‌مند باشند و گاهی از عملکرد همکاران ما گلایه و شکایت داشته باشند می‌توانند از طریق این مرکز مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: این باور را نداریم که همکاران ما در سراسر کشور تمام تصمیمات شان ساعی و دقیق و مطابق مقررات است، بلکه شاید اشتباهی نیز داشته باشند، در این ارتباط در قوه قضادیه یک مراجع بالاتری وجود دارد و به این شکایات رسیدگی می کند.

معاون قضایی قوه قضائیه کشور عنوان کرد: در این راستا مردم به مرکز مراجعه و مطالبی را بیان می‌کنند و رئیس محترم قوه تاکید دارند مسئولان عالی از طریق مرکز با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: یکی از این‌ها، معاونت قضایی قوه قضائیه است، گاهی آرایی که صادر می‌شود قطعی است و نسبت به آن اعتراض وجود دارد گاهی نیز اطاله رسیدگی و دادرسی است، همه این موارد در چارچوب قانونی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی بیان کرد: گاهی پرونده‌ها را از استان‌ها مطالبه می کنیم و با رئیس دادگستری مکاتباتی صورت می‌گیرد و از پرونده گزارش‌هایی را درخواست می‌کنیم و در چارچوب قانون، مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد به هر حال آن چه که در قوه قضائیه ملاک قرار دارد قانون است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در چارچوب قانون، خادم مردم هستیم و حرفهای مردم را دقیقا استماع می‌کنیم و جایی نیاز به تسریع باشد قطعا تسریع می‌کنیم و جایی که نیاز به دقت دارد ارزیابی می‌شود، در جایی نیز رای درست است و متقاضی خواستار عفو می‌باشد.

معاون قضایی قوه قضائیه کشور عنوان کرد: اصلا جایی رای درست است و متقاضی عفو را به کمیسیون عفو ارجاع می‌دهیم که اگر شرایط عفو را داشته باشد از آن برخوردار می شود، به هر حال به هر شکل در خدمت مردم هستیم.