قرچک - ایرنا - همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که بنابر روایات یکی از لیالی قدر است، مردم مومن و روزه دار جنوب شرق استان تهران تا پاسی از بامداد با سرگرفتن قرآن، در کنار مزار شهدا احیا کرده و ندای اَلغَوث اَلغَوث خَلِصّنا مِن ‌النّارِ یا رَب سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی و مومن شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بامداد دوشنبه با حضور در صحن مطهر امامزادگان مدفون در این مناطق، مساجد ، تکایا و هیأت‌های مذهبی، در اولین شب از شب های قدر ، شب زنده داری و به درگاه خداوند متعال استغاثه کردند.
مردم مومن و روزه‌دار این خطه از میهن اسلامی مان با حضور در صحن مطهر امامزاده یحیی(ع)، صحن مطهر امامزاده طاهر و مطهر، مساجد و حسینیه‌ها دست نیاز به آسمان بلند کرده و با نوای ملکوتی بّکَ یا الله، از خداوند رحمان و رحیم مغفرت و آمرزش گناهانشان را طلب کرده و با چشمانی اشکبار از درگاه ایزد منان درخواست کردند تا تقدیر آنان را به خوبی در سال پیش رو رقم بزنند.


مردم خداجوی ورامین با سر گرفتن قرآن و قرائت دلنشین جوشن کبیر، مناجات و دعا به درگاه الهی طلب عفو و بخشایش و نیکوترین تقدیر را از درگاهش طلب کردند.
در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان، زائران و مجاوران آن حضرت با حضور در صحن مطهر ایشان، نخستین شب قدر را تا به صبح احیاء کرده و با واسطه قرار دادن ۱۴ معصوم به درگاه خداوند، طلب عفو و بخشش گناهان خود شدند.
زائران و مجاوران در حالی که قرآن بر سر گرفته و در صحن و رواق‌های مطهر این امامزاده جلیل‌القدر حضور داشتند، از درگاه خدای متعال خواستار بهترین تقدیر برای مردم ایران شده و برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کردند.


در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت نیز مردم با حضور در مسجد جامع، حسینیه‌ها و گلزار شهدای گمنام قران بر سر گرفته و مراسم احیاء شب قدر را برگزار کردند.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.
شب نوزدهم ماه رمضان، اوّلین شب از شب‌های قدر است، شبی که در تمام سال به خوبی و فضیلت آن وجود ندارد