بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: ساخت یکهزار و ۱۹۶ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده غرب بندرلنگه از سرگرفته شده و تلاش می‌شود با برنامه ریزی انجام شده تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، شهریار نوری زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها، با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی زلزله زدگان غرب هرمزگان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از این تعداد واحد مسکونی یادشد، ۵۰۰ واحد در مرحله دیوار چینی و ۶۵ واحد نیز تا یک‌ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده غرب هرمزگان، دی‌ماه و بهمن سال ۱۴۰۱ به علت اختصاص نیافتن اعتبار متوقف شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان اظهار کرد: اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی اسفندماه سال گذشته به استان اختصاص یافت که با همکاری بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

نوری زاده افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ وام کم بهره با سود چهار درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی است.

هیات وزیران در نشست ۱۱ آبان پارسال به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه و با استناد به اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی مبلغ ۹۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بندرلنگه (سایه خوش) مصوب کردند.

گفتی است، بامداد شنبه ۱۱ تیرماه پارسال ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد که بر اثر این زمین لرزه به ۲۱ روستا خسارت وارد شد که ۱۱ روستا بین هفت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند که اکنون در این روستاها در مجموع یک‌هزار و ۱۹۶ واحد ساخته می شود.

سایه خوش از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه بوده و این شهرستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس است.

این شهرستان از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک از سمت جنوب به خلیج فارس و از غرب با شهرستان پارسیان هم‌مرز است