شهرکرد-ایرنا-رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال در روز جهانی قدس، جهاد تبیین به عنوان سرلوحه کارها و اقدامات این روز قرار می‌گیرد.

موسی انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال روز جهانی قدس ۲۵ فروردین مقارن با ۲۳ ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختیاری ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور از مسیرهای تعیین شده آغاز و به میعادگاه‌های نماز جمعه ختم می‌شود و راهپیمایی این روز به رسم همه ساله با حضور پرشکوه آحاد مردم به عنوان برنامه شاخص و اصلی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های هماهنگی برنامه‌های روز جهانی قدس و ستاد انتفاضه اُستان برگزار شده است و شاخص ترین برنامه روز جهانی قدس مانند هرسال راهپیمایی این روز است که قبل از اقامه نماز جمعه ۲۵ فروردین با حضور نمازگزاران و روزه‌داران در میعادگاه‌های نماز شهرها و روستاهای اُستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان از چهاراه بازار به سمت خیابان ولی‌عصر(عج) و به سمت خیابان سعدی برگزار می‌شود و پس از آن راهپیمایان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد اجتماع می‌کنند و سخنران کشوری مراسم مصلای شهرکرد معاون پارلمانی رییس‌جمهور است.

وی تصریح کرد: بازخوانی کارنامه ننگین رژیم صهیونیستی، برجسته‌سازی نقش محوری جمهوری اسلامی در راهبری و فرماندهی مقاومت ملل محروم علیه صهیونیسم، تقویت حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف، اعلام انزجار از سلطه‌گران حامی رژیم اشغالگر قدس و انعکاس روحیه سلطه‌ستیزی از مهم‌ترین اهداف برپایی برنامه‌های گرامیداشت روز قدس امسال در چهارمحال و بختیاری است.

انصاری ادامه داد: برای آماده‌سازی و فضاسازی میدانی در برگزاری روز قدس امسال از دستگاه‌های مختلف، مانند بانک‌ها و مدارسی که در خیابان‌های اصلی قرار دارند نسبت به فضاسازی شهری و میدانی محوطه و سردرب‌ها اقدام می‌کنند و در کنار این فضاسازی میدانی باید مقوله جهاد تبیین سرلوحه کارها و اقدامات قرار می‌گیرد و باید این تبیین، به عنوان روشنگری برای جوانان به صورت اقناع باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اُستان تاکید کرد: آماده‌سازی اذهان و افکار حائز اهمیت است و برپایی برنامه‌های تبیینی و نشست‌های اغنایی در این راستا تأثیرگذار و موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد:فلسطین نقطه کانونی جهان اسلام و ظرفیت خوبی برای ملت‌های مسلمان است تا گِرد این محور یک اجتماع بزرگ و جهانی علیه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل دهند.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است؛ حضرت امام در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند.

در این روز مراسم‌های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.