همدان-ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به تمهیدات این سازمان برای تامین ایمنی شهروندان در شب های قدر گفت: استقرار ۲۰ آتش نشان در چندین نقطه شهر علاوه بر آماده باش ایستگاه های ۱۰ گانه در شب های قدر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سید صادق پورسینا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه نیروهای آتش‌نشانی در برگزاری مراسم شب‌های قدر با استقرار آتش نشانان در چندین نقطه از شهر آماده باش هستند.

به گفته وی، این استقرارها با استفاده از چندین دستگاه خودروی سبک و سنگین و با حضور آتش نشانان از ساعاتی قبل از آغاز آیین های شب های قدر در اماکن مذهبی و اماکن پر رفت وآمد شهر تا پایان مراسم صورت می گیرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان تصریح کرد: مدیران ارشد عملیاتی سازمان آتش نشانی نیز ضمن گشت زنی و بازدید از محل استقرار آتش نشانان وضعیت ایمنی شهروندان را رصد خواهند کرد.

پورسینا از مسئولان اماکن مذهبی خواست در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و یا موارد را به نیروهای مستقر در سطح شهر اطلاع دهند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.