به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، محمود یوسفی گفت: شرکت مترو تهران از چندی قبل با پیشبینی بدقولیهای برخی شرکت های خارجی که در دوران تحریم های سخت بین المللی علیه کشورمان از تحویل سامانه سیگنالینگ برای استفاده در بخش های باقی مانده خطوط مترو سرباز می زدند، اقدام به رایزنی با شرکت صاپا(صنایع الکترو اپتیک صاایران) کرد.
وی تاکید کرد: این شرکت که وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح است، از سال ۱۳۹۰ اقدامات ارزنده و قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت سامانه سیگنالینگ داشته و این بار نیز با سربلندی از پس ماموریت محوله برآمد.
مجری خط هفت مترو تهران ادامه داد: به موجب همکاری و تلاش شبانه روزی کلیه ارکان طرح در این خط و در یک کار جهادی، با توجه به وجود مشکلات فراوان که مربوط به تطابق کامل پروتکلهای مربوطه و ارتباط بین سیستم اجرا شده توسط سازنده خارجی و سیستم جدید ایرانی میشد، در محدوده مسیر ایستگاه شهید دادمان تا ایستگاه میدان صنعت، طرح انجام و تستهای فنی لازم را با موفقیت پشت سر گذاشت.
وی تاکید کرد: این دستاورد بزرگ و ملی، مزایای بسیار زیادی برای صنعت راهاندازی ایمن خطوط و ایستگاههای مترو در کلانشهرهای کشور در برداشته و ضمن کاهش هزینههای طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه سیگنالینگ شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی، کاهش خروج از کشور، اشتغالزایی، توجه به تولیدات داخلی و همچنین کاهش وابستگی به شرکتهای خارجی را در برخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، خط هفت مترو تهران بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیتالله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم میشود.