تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی اعلام‌کرد: گوشت گرم گوسفندی و گوساله مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات تامین شده و روند قیمت این محصولات در بازار تقریبا کاهشی است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «شهیاد آبنار» افزود: با توجه به برنامه‌ریزی منسجم توسط کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین گوشت قرمز، رصد و پایش بازار نشان می‌دهد روند قیمت گوشت گرم گوساله و گوسفندی در کشور رو به کاهش است.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی اظهار داشت: برای تامین بخشی از کسری گوشت مورد نیاز کشور، از بهمن پارسال واردات گوشت گرم قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی انجام شد.

وی تصریح کرد: روند تامین و توزیع گوشت قرمز افزایشی است و هیچ کمبودی در بازار ماه مبارک رمضان نداریم.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی گفت: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شده خرید و عرضه گوشت قرمز را از محل دام‌های داخلی انجام دهد.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر مازاد تقاضا برای گوشت قرمز در بازار وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت شود.

آبنار با اشاره به قیمت گوشت قرمز، تصریح کرد: اکنون متوسط قیمت گوشت گرم گوسفندی در بازار ۳۱۵ تا ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوساله ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است.

وی افزود: عرضه و فروش این محصولات بالاتر از این قیمت شامل برخوردهای تعزیراتی می‌شود و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی ورود خواهند کرد.

ادامه عرضه تنظیم بازاری کالاهای اساسی تا پایان عید فطر

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار روزهای پایانی سال گذشته و ماه مبارک رمضان، سه مسیر را در راستای عرضه کالاهای اساسی برنامه‌ریزی و نسبت به آن اقدام کرده است، گفت: یکی از این مسیرها، اجرای طرح «فجر تا فطر» است و در قالب این طرح، عرضه تقریبا همه کالاهای کشاورزی به ویژه برنج، روغن و شکر که از سوی وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود، از تخفیف ویژه‌ای برخوردار است و این تخفیف‌ها تا عید فطر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مسیر دوم، عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در نمایشگاه‌های سراسری کشور بود که با هماهنگی وزارت کشور و اتاق تعاون از ۱۸ تا ۲۹ اسفند سال گذشته برپا شد و اقلام کشاورزی در این نمایشگاه‌ها از تخفیف ویژه‌ای برخوردار بودند که با استقبال خوب مردم هم مواجه شد.

آبنار، تامین میوه شب عید را سومین مسیر تنظیم بازار روزهای پایانی سال گذشته و روزهای عید نام برد و اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میوه مورد نیاز شب عید توسط تعاونی‌ها و بخش خصوصی خریداری و از استان‌ها به سایر نقاط کشور حمل و توسط مباشران و کارگزاران در مناطق پرجمعیت توزیع شد و با این اقدام در روزهای پایانی سال افزایش قیمت میوه نداشتیم.

وی درباره خرما مورد نیاز ماه مبارک رمضان گفت: از طریق هماهنگی با انجمن خرما و معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، توانستیم خرمای مورد نیاز را با قیمت مناسب به ویژه در استان تهران عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی اضافه کرد: با همکاری شهرداری تهران نیز در محل ورودی متروها، میز فروش خرما برپا شد که با استقبال مردم روبه‌رو شد و ما افزیش قیمت در مورد این محصول نداشتیم.

برچسب‌ها