اصفهان - ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی اصفهان از اجرای طرح تشدید برخورد با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با جدیت و قاطعیت در سالجاری خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس در این باره با هرگونه تخلف و جرمی بدون تعارف و بدون توجه به حواشی آن با متخلفان بسیار قاطعانه برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: احتکار از نظر پلیس سوءاستفاده از شرایط جامعه با هدف آسیب رساندن روحی و مالی به شهروندان است و بر این اساس بدون هرگونه اغماضی دبا متخلفان برخورد می‌شود.

وی به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی در سال جدید در شناسایی انبار کالااهای احتکار شده در استان اشاره کرد و گفت: در جدیدترین گزارش‌ها یک انبار احتکار بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ حلقه انواع لاستیک به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در حاشیه شهر اصفهان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان همچنین کشف یک محموله ۴۰۰ میلیارد ریالی ورق استیل در اصفهان را از دیگر اقدامات قاطعانه پلیس استان در برخورد با محتکران عنوان کرد.

وی یادآور شد: ۲۰۰ تُن ورق استیل احتکار شده به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در عملیات هوشمندانه مأموران پلیس امنیت اقتصادی در یکی از انبارهای شهر اصفهان کشف و توقیف شد.

سردار هاشمی‌فر با اشاره به کشفیات مهم سال گذشته پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: پارسال ۴۱ دستگاه خودروی صفر کیلومتر داخلی در یک پارکینگ طبقاتی در اصفهان کشف شد.

وی ارزش خودروهای احتکار شده را بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با هماهنگی معاون دادستان، تمامی خودروها به جرم احتکار توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، کشف انبار کالاهای احتکار شده شامل مواد خوراکی، پوشاک، بهداشتی و لوازم خانگی را از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی استان در سال گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی گرانی در بازار، احتکار کالاها توسط عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب است که برای کسب منافع خود اقدام به خریداری و نگهداری آن می‌کنند، گفت: این عده باید بدانند که در تیررس پلیس امنیت اقتصادی قرار دارند و با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

سردار هاشمی فر از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک درباره احتکار کالا و گزارشاتی در این باره را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.