یزد - ایرنا -نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای آبادی و ایجاد امکانات در روستاها فعالیت دارد و باعث می شود روستاییان به دیار خود برگردند که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: خدمات نهادهایی همچون بنیاد مسکن، حساب ۱۰۰ امام، جهادسازندگی، بسیج و کمیته امداد که از یادگاران حضرت امام خمینی(ره) است، در راستای کمک به اقشار کمتر برخوردار و آسیب پذیر جامعه است و لذا فعالیت در این نهاد به عنوان عمل صالح محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: افرادی که در این نهادها فعالیت دارند، در راستای کمک به مخلوقات خدا و برای رضای خدا گام بر می دارند، و لذا فعالیت در ارگان هایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل تقدیر است

ناصری افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این نهاد انقلابی انجام شده، خدمت رسانی به مردم سیل زده و زلزله‌زده است که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اقدامات انجام شده در زمینه مسکن باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بخش بیشتری از جامعه را در بر گیرد به خصوص در مناطق حاشیه شهر و روستایی که برای مسکن جوانان باید برنامه ریزی لازم انجام شود و در زمینه واگذاری زمین به افراد واجد شرابط سرعت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این نشست از وجود ۳۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خبر داد.

علیرضا نادریان زاده با اشاره به اینکه در زمینه طرح هادی روستاها کاملا به روز هستیم اظهار داشت: بیش از سه هزار قطعه زمین در یک سال گذشته به روستاییان واگذار شده است.

وی ادامه داد:در سیل سال گذشته یزد، بیش از سه هزار و ۱۵۶ واحد تعمیر، یکهزار و ۱۲۵ واحد احداث و سه هزار و ۴۸۲ واحد معیشتی ساخته شد که برای این واحدها ۷۱ میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی در قالب مسکن شهری ، مسکن مهر و محرومان ساخته شده بود اما در این دولت و تا کنون عملیات ساخت چهار هزار و ۹۵۰ واحد در استان شروع شده که نسبت به دوره های قبل رشد ۱۳ برابری را دارد .