سنندج- ایرنا- نمایشگاه "معرق" آثار «عباس آریافر» هنرمند بیجاری روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مسئولان در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی این شهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که از امروز سه شنبه به مدت یک هفته دایر شده است ۲۷ اثر از این هنرمند بیجاری در معرض بازدید علاقه مندان قرارگرفته است.

عباس آریافر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه تابلوهای معرق برجسته که ابداعی خود بنده است و تاکنون آثار معرق برجسته کار نشده است را در اندازه های مختلف صرفا جهت آشنایی مردم هنردوست با این سبک هنری در معرض نمایش قرار داده ام.

این هنرمند ۴۹ ساله بیجاری ادامه داد: از ۲۰ سال پیش به دلیل علاقه ای که به هنر معرق داشتم به این عرصه ورود پیدا کردم و در شهرهای سنندج، بیجار و شیراز چندین نمایشگاه از آثار خود را در معرض نمایش قرار داده ام.

وی با بیان اینکه آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه حاصل ۲ سال فعالیت مستمر است، گفت: چند سال پیش با حمایت مسئولان وقت آموزش و پرورش استان فرصتی فراهم شد تا چند سال در محل خوابگاه دانش آموزی شهید بهشتی بیجار در قالب طرح خوداتکایی این هنر را آموزش دهم که بسیار مور توجه قرار گرفت و به عنوان یک طرح موفق در مجله رشد هم به آن پرداخته شد.

آریافر اضافه کرد: با وجود استقبال و بازخورد بسیار خوبی که از طرح خوداتکایی شد، به دلایلی به بهانه کمبود مکان تعطیل شد در حالیکه تنها یک اتاق برای این آموزش کافی بود.

وی که علاوه بر معرق در زمینه مجسمه سازی، قلم زنی و فرش بافی نیز فعالیت دارد، کمبود فضای آموزشی را مهمترین عامل در زمینه پرورش استعدادها و علاقه مندان این رشته عنوان کرد و گفت: بنده نه وام می خواهم و نه امکانات دیگری تنها یک محل ثابت برای استفاده و آموزش هنرجویان این رشته می تواند زمینه معرفی استعدادهای هنری در این رشته های جذاب را فراهم آورد.

نمایشگاه معرق به مدت یک هفته و در ۲ نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید علاقه مندان است.