دزفول-ایرنا- رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت: هفت مرکز برای خرید گندم و ۲ مرکز برای خرید کلزای تولیدی کشاورزان دزفول آماده شدند.

به گزارش ایرنا، محمد مهرپرور روز سه شنبه در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: هفت مرکز تحویل گندم در دزفول فعال است که یک مرکز از این تعداد خصوصی و ۶ مرکز دولتی است.
وی ادامه داد: ۲ مرکز تحویل کلزا نیز در بنوت و منتظری فعال است ضمن اینکه در منطقه سردشت نیز کلزا را در انبار تحویل می‌گیریم.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول اظهارکرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گلزار و ۸۳ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان تحویل گرفته شد که از این میزان گندم، ۶۰ هزار تن گندم خوراکی و مابقی بذری بود.

وی با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ نفر در مراکز خرید فعالیت می کنند، افزود: پرداخت به موقع پول به کشاورزان یکی از مشکلات شهرستان در سال گذشته بود از این رو مستندات هر محموله به مراکز خرید و بعد از آن به بانک کشاورزی تحویل داده می‌شوند.
مهرپرور بابیان اینکه سامانه تحویل پول کشاورز، یک سامانه ملی است و به تاریخ تحویل به بانک بستگی دارد، گفت: هرچه ثبت در سامانه سریعتر و به بانک تحویل داده شود پول کشاورز نیز سریعتر پرداخت می‌شود که ۲۴ ساعت زمان می‌برد.
وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد و موجب اعتراض کشاورزان شده سامانه پهنه بندی است که در برخی موارد باعث ایجاد مشکل و تاخیر در پرداخت‌ها می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول با اشاره به مشکلات سال گذشته برای کلزا اظهار کرد: مابه تفاوت نرخ کلزا به موقع پرداخت نشد که باعث کاهش شدید سطح زیرکشت کلزا شد.
وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در دزفول خریداری شد که امسال پیش بینی می‌شود با توجه به کاهش سطح زیرکشت، ۶ هزار تن خریداری شود گ.
مهرپرور نرخ تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار تومان و هرکیلوگرم کلزا را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ممکن است افزایش قیمت نیز اعمال شود که مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مراکز خرید تعاون روستایی آماده هستند و تدابیر امنیتی نیز دیده شده ضمن اینکه مراکز ضدعفونی و نظافت شده اند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول بیان کرد: زمان خرید از ۲۶ فروردین برای تحویل کلزا و از ۱۰ اردیبهشت ماه برای تحویل گندم اعلام شده که انتظار می‌رود برای تسهیل در کار کشاورزان زمان خرید گندم به جلو بیفتد.