مهاباد - ایرنا - یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی همزمان با شب شهادت امام علی (ع) و شب قدر بین خانواده‌های نیازمند شهرستان بوکان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بسته‌های معیشتی در مراسمی شامگاه سه‌شنبه در قالب کمک‌های مومنانه با حضور جمعی از مدیران شهرستان در بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

فرمانده سپاه پاسداران بوکان در این مراسم گفت: در قالب این رزمایش یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سید الشهدا تهیه شد.

سرهنگ پاسدار صمد محمد علیزاده ادامه داد: این بسته‌های معیشتی شامل هشت قلم مواد خوراکی است که توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج سطح و شهرستان بعد از شناسایی خانوارهای نیازمند در بین آنان توزیع شد.

وی افزود: تاکنون در شهرستان بوکان ۲۲ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه توسط سپاه پاسداران و از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی حمزه سید الشهدا در بوکان اجرایی شده است.

سرهنگ علیزاده اضافه کرد: در این ۲۲ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه توسط سپاه پاسداران بیش از ۲۶ هزار بسته معیشتی در بین خانوارهای نیازمندان شهرستانی از دورافتاده ترین روستاها تا داخل شهر توزیع شده است.

فرمانده سپاه پاسداران بوکان با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) همواره در کمک به محرومان جامعه پیشقدم بود، یادآور شد: یکی از ابعاد شخصیتی هر انسان شایسته‌ای سخاوت و بخشندگی و کمک به دیگران است که در این زمینه هم امام علی(ع) پس از پیامبر(ص) گوی سبقت را از همه ربود و در این راستا الگویی تمام عیار و تمام توان خویش را در این موضوع صرف کرد.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با الگو گرفتن از امیرالمومنین (ع) از بدو تاسیس تا کنون همیشه یار و یاور محرومان و مظلومان بوده و از سال ۱۳۹۸ و با شیوع کرونا و بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در کمک رسانی به محرومان جامعه رزمایش های بزرگ کمک مومنانه توسط سپاه برنامه ریزی و اجرایی شد.

شهرستان بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.