مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:بر اساس نقشه های و مدلهای هواشناسی این استان روزهای گرمی را سپری می‌کند و روند افزایش دما تا روزهای آخر هفته جاری ادامه داد.

آیدا فاروقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی روزهای پایانی هفته، وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با وقوع گرد و خاک در سطح استان پیش‌بینی شده است که این رویداد علاوه بر بروز خسارات در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز شنبه، از سرعت وزش باد و گرمای هوا در خراسان رضوی کاسته می‌شود و همچنین به تناوب در برخی ساعات بر میزان ابرناکی نیز افزوده خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود این رویداد به خصوص در روز جمعه باعث احتمال بارش رگباری باران و ایجاد رعد و برق و وقوع تگرگ در مناطقی از استان شود.

فاروقی افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان و سرخس به ترتیب با ۱۰ و ۳۴ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به این که در سطح استان بارندگی گزارش نشده است اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان سبزوار با ۳۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی دمای هوا سبب افزایش حدود پنج درجه ای دمای هوای مشهد در روز چهارشنبه می‌شود به گونه ای که در گرمترین ساعات دمای هوا به ۳۳ و در خنک ترین ساعات شب دمای هوای این کلانشهر تا ۱۸ درجه بالای صفر افزایش می یابد.