اردبیل-ایرنا- فرماندار خلخال گفت: اصحاب رسانه به واسطه ارتباطات بیشتر با مردم، درک عمیق و واقع بینانه از مسائل و چالش‌های موجود دارند و می‌توانند با تبیین مستند شرایط، به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین عمل کنند.

به گزارش ایرنا سید جواد یحیی‌زاده در نشست با جمعی از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه شهرستان خلخال اظهار کرد: آن دسته از فعالان رسانه‌ای که در زمینه اطلاع رسانی با استفاده از فضای مجازی و پایگاه‌های خبری در شهرستان فعالیت می کنند، باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مجوز دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتظار از خبرنگاران و اصحاب رسانه تبیین شرایط و اطلاع رسانی مستند از فعالیت‌های انجام شده است.

یحیی زاده اظهار کرد:انتظار می‌رود اهالی قلم در زمینه مسائل عمرانی، سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌های شهرستان صادقانه قلم بزنند و از التهاب آفرینی و رفتارهایی که زمینه ساز سوء استفاده دشمنان می شود پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از ارکان اصلی اطلاع رسانی در جامعه هستند، افزود: بسیاری از مسائلی که مدیران اجرایی نمی‌بینند خبرنگاران با توجه به وسعت ارتباطات مردمی و آشنایی با مشکلات مردم به آن اشراف دارند و می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم عمل کنند.

فرماندار خلخال گفت: ارائه عملکرد مسئولین و اقدامات انجام شده، در کنار انتقاد از ضعف عملکرد بدور از هرگونه غرض ورزی می‌تواند افکار عمومی را روشن و از بروز تنش در جامعه جلوگیری کند.

یحیی‌زاده همچنین از فعال شدن پروژه راکد پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو خبر داد و گفت: با ورود سرمایه‌گذار جدید و خرید سهام سرمایه گذار قبلی از سوی این سرمایه گذار، زمینه برای آغاز عملیات مجدد پروژه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پروژه پل معلق خلخال با واگذاری چهارده و نیم هکتار از اراضی ملی به سرمایه‌گذار این طرح اجرا خواهد شد، افزود: فاز نخست این طرح شامل پل معلق، پارکینگ و بخشی از امکانات رفاهی و گردشگری بر اساس تعهد گرفته شده از سرمایه گذار جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار خلخال گفت: طبق برنامه زمانبندی شده دو فاز بعدی این پروژه نیز ظرف ۵ سال اجرا و این پروژه به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از احداث و راه اندازی چند پروژه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهر کلور در بخش شاهرود، بومگردی روستای گردشگری نمهیل واقع در بخش خورش رستم و همچنین روستای گردشگری اسبو واقع در بخش شاهرود از جمله طرح‌هایی هستند که توسط سه سرمایه گذار در سه منطقه از شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به خاکی بودن ۱۳ کیلومتر از مسیر راه گردشگری خلخال به ماسوله در داخل حوزه استحفاظی گیلان افزود: آسفالت این مسیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل دو سال است به پایان رسیده و با آسفالت ۱۳ کیلومتر باقی مانده در استان گیلان، گردشگران می‌توانند از این مسیر زیبای گردشگری استفاده کنند.